בעשרות מיליונים: הממשלה תאשר את הגדלת התקציב למוסדות תורניים

הממשלה צפויה לאשר בישיבתה את ההחלטה לתוספת של כ-145 מיליון שקלים למוסדות חרדיים ועוד כ-20 מיליון שקלים למוסדות של הציונות הדתית | באופוזיציה תקפו: "סחטנות שאין לה סוף"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 30/07/23 08:25 יב באב התשפג

בעשרות מיליונים: הממשלה תאשר את הגדלת התקציב למוסדות תורניים
נתניהו וגפני, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הממשלה צפויה לאשר היום (א') בישיבתה השבועית קיצוץ רוחבי מכל משרדי הממשלה לטובת תוספת של 165 מיליון שקלים עבור תמיכה במוסדות תורניים. כ-145 מיליון שקלים יועברו למוסדות חרדיים ועוד כ-20 מיליון שקלים למוסדות של הציונות הדתית, מדרשות לבנות, מוסדות תורניים בעוטף עזה וישיבות המעודדות גיוס לצבא.

מזכיר הממשלה, יוסי פוקס הסביר בעמוד הטוויטר שלו את ההחלטה. "אין החלטה מחר על תוספת של 164 מיליון שקלים לאברכים מעבר למה שסוכם בתקציב וגם אין החלטה חדשה על קיצוץ רוחבי מתקציבי המשרדים, מדובר על החלטה לעשות שימוש ביתרות של קיצוץ רוחבי שכבר בוצע בפברואר כמקור תקציבי לתשלום מה שסוכם".

לפיד: "זו ממשלה שאין לה לב", ליברמן: "סחטנות שאין לה סוף"

ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר בתגובה: "כשפנינו לממשלה למנוע קיצוץ בשעות של החינוך המיוחד לילדים עם מוגבלויות, התשובה הייתה ש'אין כסף'. הלילה הם הודיעו שיקצצו בכל משרדי הממשלה כדי להוסיף 164 מיליון שקל למוסדות תורניים. זו ממשלה שאין לה לב".

גם יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, תקף את הממשלה. "סחטנות שאין לה סוף. באישון לילה, כמו גנבים, ממשלת הביזה של נתניהו ממשיכה לשדוד את הקופה הציבורית, ומוסיפה עוד 164 מיליון שקלים למוסדות תורניים. זה סדר העדיפויות של הממשלה הזו, משתמטים ראשונים, ומשרתים ומשלמי מסים אחרונים".