ירדנים במקום פלשתינים: יתווספו אלפי תקנים לעובדים זרים

בהחלטה שמביאה בחשבון את צורכי הענפים העיקריים שמתבססים על עובדים זרים יחד נתוני האבטלה הנמוכים, מכסות העובדים יגדלו באלפי תקנים ויכללו אלפי עובדים ירדנים. בתחום החקלאות יאושרו 9,000 עובדים זרים

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 30/07/23 22:27 יב באב התשפג

ירדנים במקום פלשתינים: יתווספו אלפי תקנים לעובדים זרים
עובדים זרים, אושרו אלפי תקנים, צילום: Moshe Shai/FLASH90

בהחלטה משותפת לשלושת המשרדים המתכללים את נושא העובדים הזרים - משרד האוצר, רשות האוכלוסין ומשרד העבודה הוחלט להגדיל את מכסות העובדים הזרים בישראל. ההחלטה מביאה בחשבון את צורכי הענפים העיקריים שמתבססים על עובדים זרים ואת נתוני האבטלה הנמוכים (3.6% בחודש יוני)

ירדנים על חשבון פלשתינים

ההחלטה כוללת הגדלת מכסות בחקלאות בסך 9,000 עובדים זרים (גידול של כ-30%), הסטת 500 מכסות של עובדים פלשתינים שאינן מאויישות להוספת עובדים ירדנים. בתעשייה תגדל המכסה ב-1,500 עובדים זרים (100%), ביטול מגבלת שכר 130% משכר ממוצע ומעבר לכניסת עובדים זרים בשכר ממוצע של עובד ישראלי.

ההחלטה כוללת גם הגדלה של עובדים זרים במוסדות הרווחה ב-1,300 עובדים (60%). בתיירות מכסת העובדים הירדנים באילת תגדל ב-500 עובדים (25%) ובבניין תגדל מכסת העובדים הירדנים באילת ב-150 עובדים (50%).

יופעל מנגנון למניעת פגיעה קשה בשוק התעסוקה המקומי

על מנת לא לפגוע בכוח העבודה הישראלי יופעל מנגנון למניעת פגיעה קשה בשוק התעסוקה המקומי ובמידת הצורך יוקפאו מכסות. שר האוצר אמר על הגדלת המכסות: "פותרים בכך מצוקה משמעותית שנוגעת לחקלאות, תיירות, מוסדות רווחה, בניין ותעשיה". שר העבודה יואב בן צור הוסיף: "אנו קשובים לצורכי המשק ולצורכי הענפים שזקוקים לידיים עובדות, כל זה תוך בחינה מעמיקה של נתוני האבטלה במשק".