ח"כית מהליכוד טוענת: "יש ניסיון מלמעלה להחליש את יריב לוין"

חברת הכנסת טלי גוטליב מהליכוד טוענת כי אין מרד במפלגתה וכי ישנם חברי כנסת שמנסים להחליש את כוחו של שר המשפטים, יריב לוין: "זה ניסיון מלמעלה להחליש אותו, גם נתניהו מעורב בזה"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 30/07/23 09:33 יב באב התשפג

ח"כית מהליכוד טוענת: "יש ניסיון מלמעלה להחליש את יריב לוין"
טלי גוטליב, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במהלך סוף השבוע, פורסם כי חברי כנסת ושרים בכירים מהליכוד הצהירו כי אם החקיקה לא תוקדם בהסכמה - הם לא יתמכו ברפורמה המשפטית. בתוך כך, חברת הכנסת טלי גוטליב  טענה בראיון לכאן רשת ב' הבוקר (א') כי אין מרד במפלגתה וכי ישנם חברי כנסת מנסים להחליש את כוחו של שר המשפטים, יריב לוין.

"אין שום מרד בליכוד. ראש הממשלה בנימין נתניהו שם את הרפורמה בסוף סדר העדיפויות שלו, והיא אינה על השולחן. לכן, חברי כנסת בליכוד מדברים כפי שהם מדברים. הכול מתואם עם נתניהו, זה משחק כוחות על ראשו של שר המשפטים לוין, שאותו מנסים להחליש", אמרה גוטליב.

גלנט ולוין נאבקים על לבו של נתניהו

"יש ניסיון מלמעלה להחליש את לוין, גם נתניהו מעורב בזה", לוין, נתניהו וגלנט צילום: יונתן סינדל/פלאש90

הליכוד:  "כולם רוצים להגיע להסכמות וצריך לעשות מאמץ מירבי"

כאמור, במהלך סוף השבוע, חברי כנסת במפלגת השלטון הבהירו כי פניהם אל הסכמות רחבות וכי הם לא יסכימו להמשך החקיקה החד-צדדית. ברשימת המסתייגים ניתן למצוא את יואב גלנט, אבי דיכטר, ניר ברקת, גילה גמליאל יולי אדלשטיין, אופיר אקוניס ואלי דלאל שהתבטאו נגד המשך החקיקה.

יולי אדלשטיין

יולי אדלשטיין צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במפלגה הבהירו  כי "אין מרד בליכוד". "כולם רוצים להגיע להסכמות וצריך לעשות מאמץ מירבי לשם כך- אבל לא לתת את הווטו לצד השני", נמסר מטעם הליכוד בניגוד לדעת רבים, ראש הממשלה העביר את התיקון לעילת הסבירות, ובניגוד לדעת רבים הוא גם קרא לעצור עד נובמבר כדי להגיע להסכמות. ראש הממשלה נתניהו יפעל בכול כוחו להוביל את המשך החקיקה בהסכמות רחבות גם בעתיד, ככל שניתן".