שבעה חברי כנסת בליכוד נגד חקיקה חד-צדדית - במפלגה מבהירים: "אין מרד"

חברי כנסת ושרים בכירים מהליכוד קראו להפסקת החקיקה החד-צדדית - ובמפלגה הבהירו כי אין מרד: "כולם רוצים להגיע להסכמות וצריך לעשות מאמץ מירבי לשם כך - אבל לא לתת את הווטו לצד השני. נתניהו יפעל בכול כוחו להוביל את המשך החקיקה בהסכמות רחבות גם בעתיד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/07/23 20:50 יא באב התשפג

שבעה חברי כנסת בליכוד נגד חקיקה חד-צדדית - במפלגה מבהירים: "אין מרד"
אדלשטיין ונתניהו, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

אחרי ששבעה חברי כנסת בליכוד, ביניהם בכירים במפלגה, הביעו הסתייגות מהמשך החקיקה - במפלגה יצאו בהודעת הבהרה. ביום שאחרי חקיקת חוק צמצום עילת הסבירות, חברי כנסת במפלגת השלטון מבהירים כי פניהם אל הסכמות רחבות וכי הם לא יסכימו להמשך החקיקה החד-צדדית.

ברשימת המסתייגים ניתן למצוא את יואב גלנט, אבי דיכטר, ניר ברקת, גילה גמליאל יולי אדלשטיין, אופיר אקוניס ואלי דלאל - שהתבטאו נגד המשך החקיקה. במפלגה הבהירו הערב (מוצאי שבת) כי "אין מרד בליכוד. כולם רוצים להגיע להסכמות וצריך לעשות מאמץ מירבי לשם כך- אבל לא לתת את הווטו לצד השני. בניגוד לדעת רבים, ראש הממשלה העביר את התיקון לעילת הסבירות, ובניגוד לדעת רבים הוא גם קרא לעצור עד נובמבר כדי להגיע להסכמות. ראש הממשלה נתניהו יפעל בכול כוחו להוביל את המשך החקיקה בהסכמות רחבות גם בעתיד, ככל שניתן".

אדלשטיין: "מעכשיו מתאמים איתי מה עולה להצבעה, אם לא - כנראה שיצטרכו להסתדר בלעדיי"

יולי אדלשטיין, יו"ר ועדת החוץ והביטחון, אמר בריאיון ל"פגוש את העיתונות" הערב (שבת) כי "הסיפור שכל פעם מישהו שם וטו בקואליציה ומאיים כשיש פשרה - נגמר". אדלשטיין הוסיף כי "כל פעם שיש איזו הצעת פשרה אז מישהו שם וטו - נגמר. מעכשיו יצטרכו להגיד מא' עד ת' מה עולה להצבעה, מתי עולה ובאיזה נוסח. זאת המציאות החדשה, וזה הלקח שלי. אם לא, כנראה שיצטרכו להסתדר בלעדיי".