תומכת במסעדות הפתוחות: עיריית תל אביב לא תחלק קנסות השנה

למרות העבירה על החוק והנוהג המקובל, בעיריית תל אביב החליטו השנה לעשות צעד לקראת המסעדות שבחרו לפתוח בערב תשעה באב ולא לחלק קנסות באופן יזום

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 26/07/23 23:20 ח באב התשפג

תומכת במסעדות הפתוחות: עיריית תל אביב לא תחלק קנסות השנה
רון חולדאי, בלי קנסות השנה, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

סערת המסעדות ליוותה השנה את יום תשעה באב, כאשר מסעדות רבות בתל אביב הודיעו כי יהיו פתוחות בערב תשעה בא בניגוד לחוק ובניגוד למקובל מידי שנה, מה שעורר סערה. המסעדנים תרצו את המהלך כחלק מאירועי המחאה סביב העברת חוקי הרפורמה ונגד הממשלה. אך בניגוד לשנים קודמות, השנה עיריית תל אביב לא תחלק למסעדות הפתוחות קנסות באופן יזום, כך דווח ב"כאן חדשות".

בעירייה החליטו - לא יחולקו קנסות 

על פי הדיווח, גורמים העירייה הורו לפקחים שלא להגיע באופן יזום למסעדות הפתוחות לחלק קנסות על סך של 730 שקלים. ההורה לפקחים היא שרק במסעדות עליהם התקבלו תלונות רבות מצד תושבים, יינתנו הקנסות, אך לשאר המסעדות לא יינתנו השנה קנסות.

כאמור, עשרות מסעדנים בתל אביב הודיעו אתמול (ג') כי ייפתחו את המסעדות שברשותם כרגיל בערב תשעה באב כמחאה נגד הרפורמה המשפטית, על אף שהתקנות אוסרות על כך, כך על פרסום של "כלכליסט". בין המסעדנים המפורסמים שהודיעו כי ייפתחו את המסעדות הם רותי ברודו ויובל בן נריה.

"קורא לחולדאי לשמור על תל אביב חופשית ולא להטיל קנסות"

בן נריה, שלוקח חלק במחאה, קרא לאורחים להגיע למסעדה שברשותו. "אני קורא גם לאורחים שלנו להגיע ולהביע את מחאתם בדרך זו. בהזדמנות זו אני קורא לראש העיר חולדאי לשמור על תל אביב חופשית ולא להטיל קנסות על עסקים שייפתחו". מי שהחליט לסגור את מסעדותיו הוא השף חיים כהן שכתב: "אנחנו סוגרים הערב את יפו תל אביב - כצעד לקירוב לבבות".