השר אליהו חתם: השופטת הסרוגה במשפט נתניהו קודמה

לבקשת הנשיאה חיות ובאישורו של השר עמיחי אליהו, השופטת רבקה פרידמן פלדמן, שעומדת בראש ההרכב שדן במשפטו של נתניהו קודמה לשופטת בכירה בבית המשפט המחוזי ירושלים | אשתו של ראש הסגל של ראש הממשלה קודמה לשופטת בכירה בבית המשפט השלום תל אביב

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/07/23 10:30 ח באב התשפג

השר אליהו חתם: השופטת הסרוגה במשפט נתניהו קודמה
צילום: ***POOL PICTURE, EDITORIAL USE ONLY/NO SALES, PLEASE CREDIT THE PHOTOGRAPHER AS WRITTEN - OREN BEN HAKOON/POOL***

השופטת הסרוגה, רבקה פרידמן פלדמן, שעומדת בראש ההרכב שדן במשפטו של נתניהו קודמה לשופטת בכירה בבית המשפט המחוזי ירושלים. בנוסף, השופטת נאווה ברוורמן אשתו של ראש הסגל של ראש הממשלה, צחי ברוורמן קודמה לשופטת בכירה של בית המשפט השלום תל אביב.

על קידום שתי השופטות פרידמן-פלדמן וברוורמן חתם שר המורשת, עמיחי אליהו בהסכמה עם נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, בשל העובדה כי שר המשפטים, יריב לוין מנוע מלפעול בעניינן.

השר אליהו

השר אליהו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בוגרת אולפנת חורב ומשפטנית חרוצה ונמרצת

פרידמן-פלדמן, בת 62 תושבת ירושלים, היא בת לציונות הדתית, בוגרת אולפנת "חורב" המפורסמת. לאחר השירות הלאומי היא התחילה ללמוד משפטים באוניברסיטה העברית בירושלים וכבר אז ניתן היה לדעת כי מדובר במשפטנית חרוצה ונמרצת.

צילום: אליהו ינאי

בשנת 2012 הצטרפה פרידמן- פלדמן לבית המשפט המחוזי בירושלים. אחד התיקים הראשונים שלה היה התיק כנגד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בלקיחת שוחד בפרשת הולילנד.

כאמור, אחרי הניסיון הרב שצברה לאורך השנים מונתה לדון כעת בתיקי נתניהו המואשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים בתיקי 100, 2000 ו-4000. פרידמן-פלדמן נחשבת לאחת מהשופטות המנוסות במשפט הפלילי בבית המשפט המחוזי, ובשנים האחרונות היא ישבה לצד השופט בר-עם בהרכבים רבים של תיקי פשעים חמורים, ביניהם תיקים של מחבלים שרצחו בגל הטרור האחרון.