עיתונאי חרדי בכיר במתקפה על יהדות התורה: "פיל מסומם בחנות חרסינה"

עיתוי הצעת חוק יסוד לימוד תורה של יהדות התורה, מביא להתנגדות גם מתוך החברה החרדית. אריה ארליך עורך בכיר תוקף את עיתוי ההצעה ומגדיר אותה "100 ליטר בנזין ששפכתם הבוקר", עוד אמר "רשימת יהדות התורה זקוקה בדחיפות לריסטארט יסודי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/07/23 12:19 ז באב התשפג

עיתונאי חרדי בכיר במתקפה על יהדות התורה: "פיל מסומם בחנות חרסינה"
אריה ארליך עורך המגזין של 'משפחה', צילום: צבי מילר

הצעת חוק פרטית חדשה שמטרתה להשוות את לימוד התורה לגיוס לצה"ל, הוגשה הבוקר (ד') על ידי חברי כנסת מהמפלגה החרדית. על הצעת החוק "חוק יסוד לימוד תורה", חתומים חברי הכנסת משה רוט, ישראל אייכלר, אליהו ברוכי, משה גפני, יעקב טסלר ויצחק פינדרוס מיהדות התורה.

הורדת גיל הפטור משירות צבאי לחרדים מגיל 24 לגיל 21.

הורדת גיל הפטור משירות צבאי לחרדים מגיל 24 לגיל 21. צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

עורך מגזין במשפחה על מגיש ההצעה: "פיל מסומם בחנות חרסינה"

ההצעה זכתה לתגובות זועמות מטעם חברי כנסת - הן מהקואליציה והן מהאופוזיציה, וכן מאנשי תקשורת רבים שביקרו הן את תזמון והן את תוכן ההצעה. ביקורת קשה הופנתה גם מצד התקשורת החרדית, בהם אחד העורכים הבכירים בעולם התקשורת החרדי - אריה ארליך, שמשמש כעורך המגזין של 'משפחה', מגיש בתכנית הרדיו 'אליטוב וארליך' בכאן רשת ב, ומרצה ליחסי החרדים והמדינה.

"תעיפו את ה-100 ליטר בנזין ששפכתם הבוקר למדורה ושבו קצת בצד בשקט"

חרדי לשכת גיוס

חרדי לשכת גיוס צילום: Uri Lenz/FLASH90

ארליך, חרדי שהצביע ליהדות התורה, תקף את ההחלטה במילים חריפות וכתב בחשבון הטוויטר שלו "לבחורצ'יק ביהדות התורה שחשב שדווקא הבוקר הזה הוא הזמן הכי מתאים לצאת בהודעה על 'חוק יסוד לימוד תורה'". ארליך תקף את מגיש הצעת החוק ואת העיתוי וכתב "אתה מטורף, עיוור למציאות, לא מחובר לחשמל ולא ראוי לתפקידך עוד רגע אחד נוסף. פיל מסומם בחנות חרסינה",  ארליך סיים בדרישה מחברי הכנסת החרדים לשבת קצת בשקט "ח"כים, תעיפו את ה-100 ליטר בנזין ששפכתם הבוקר למדורה ושבו קצת בצד בשקט" 

אריה ארליך: "רשימת יהדות התורה זקוקה בדחיפות לריסטארט יסודי"

בציוץ נוסף כתב העורך החרדי "כמי שהצביע למפלגה הזו - רשימת יהדות התורה זקוקה בדחיפות לריסטארט יסודי. מילא שהיא לא יעילה. מילא ההתנהלות באפס אסטרטגיה. היא *מזיקה* לציבור מצביעיה ולרעיונות שעבורם נשלחה על ידי הרבנים והציבור. עליה נאמר: "משיב חכמים אחור".