ההצעה החרדית והזעם של הליכוד: "החוק לא יקודם"

הצעת חוק פרטית חדשה, שחתומים עליה חברי כנסת חרדים, מציעה לעגן בחוק יסוד את לימוד התורה ולהשוותו לשירות צבאי בצה"ל | בליכוד זעמו והבהירו כי החוק לא יקודם

אורי מוק אורי מוק, חדשות כיפה 25/07/23 11:49 ז באב התשפג

ההצעה החרדית והזעם של הליכוד: "החוק לא יקודם"
ראש הממשלה נתניהו , צילום: Tomer Neuberg/Flash90

זעם בליכוד על הצעת חוק פרטית חדשה שפורסמה היום (ג') שמטרתה להשוות את לימוד התורה לגיוס לצה"ל, שהוגשה הבוקר על ידי חברי כנסת מטעם יהדות התורה. בהצעת החוק "חוק יסוד לימוד תורה", מוצע לעגן  בחוק-יסוד את "החשיבות הרבה והערך הגדול שרואה המדינה בלימוד תורה ואת רצונה לעודד לימוד תורה חוצה מגזרים". 

חברי כנסת רבים בליכוד הביעו את ביקורתם על ההצעה, הן בשל התזמון - יום בלבד לאחר שעבר חוק צמצום עילת הסבירות שעורר מתיחות פוליטית וציבורית, והן בשל תוכן הצעת החוק, המבקשת להשוות בין שירות צבאי לבין לימוד תורה. "הצעת חוק יסוד לימוד תורה לא עומדת על הפרק והיא לא תקודם", הובהר מטעם מפלגת הליכוד.

שר הביטחון: "אין ולא יהיה מקום להשוואה בין שירות בצה"ל לבין לימוד תורה"

שר הביטחון יואב גלנט צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "חשוב לזכור: אין ולא יהיה מקום להשוואה בין שירות בצה"ל לבין לימוד תורה. הגנת המדינה במסגרת השירות בצה"ל היא ערך עליון. נמשיך להבטיח שמי שנותן יותר - יקבל יותר".

ח"כ משה סעדה צייץ גם הוא על הצעת החוק: "לא רק שאינה מוסיפה קדושה אלא פוגעת ומחללת את התורה ולומדיה. בנוסף היא שופכת שמן על מדורת השנאה והפילוג מבית מדרשו של אהוד ברק וחבר מרעיו". לדבריו: "זו הצעת חוק שמוטב שלא הייתה באה לעולם. אפעל לחזק את לומדי התורה אך אפעל נגד קידום החוק וברור לי שהוא אכן לא יקודם".