איש הימין תקף בחריפות: "כל כך הרבה לימוד תורה ואין לכם שום שכל?"

היום הניחו חברי הכנסת החרדים הצעת חוק יסוד לימוד תורה שתגדיר אדם שהחליט "להתמסר" ללימוד תורה כאדם ששירת שירות משמעותי את מדינת ישראל. פובליציסט הימין זעם על העיתוי: "אין לכם שום שכל?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/07/23 10:45 ז באב התשפג

איש הימין תקף בחריפות: "כל כך הרבה לימוד תורה ואין לכם שום שכל?"
אברכים, צילום: Aharon Krohn/Flash90

יום אחרי עילת הסבירות: הצעת חוק פרטית חדשה שמטרתה להשוות את לימוד התורה לגיוס לצה"ל, הוגשה הבוקר על ידי חברי כנסת מהמפלגה החרדית. על הצעת החוק "חוק יסוד לימוד תורה", חתומים חברי הכנסת משה רוט, ישראל אייכלר, אליהו ברוכי, משה גפני, יעקב טסלר ויצחק פינדרוס. 

מי שקיבלו על עצמם להתמסר לתלמוד תורה לתקופה ארוכה כמי שמשרתים שירות משמעותי את מדינת ישראל

נוסח הצעת החוק אומר כי, "מדינת ישראל כמדינה יהודית רואה חשיבות עליונה בעידוד לימוד התורה ולומדי התורה, ולעניין זכויותיהם וחובותיהם יראו במי שקיבלו על עצמם להתמסר לתלמוד תורה לתקופה ארוכה כמי שמשרתים שירות משמעותי את מדינת ישראל והעם היהודי".

כל כך הרבה לימוד תורה ואין לכם שום שכל?

עיתוי הנחת הצעת החוק,יום אחרי שעברה עילת הסבירות והמצב הכאוטי במדינה בעקבות זאת, עוררה זעם רב ברשתות הן מימין והן משמאל, כאשר ד"ר גדי טאוב, אחד מתומכי הרפורמה המשפטית הבולטים התבטא בחריפות על העיתוי הבעייתי של  הצעת החוק וכתב בחשבון הפייסבוק שלו "שלום לחברינו החרדים. תגידו, כל כך הרבה לימוד תורה ואין לכם שום שכל? יום אחרי הגבלת עילת הסבירות? גאונים".

ד"ר גדי טאוב

ד"ר גדי טאוב צילום: ללא

בהסבר להצעת החוק אותה הגישו החרדים נכתב "מאז ומעולם היו ברורים ערכם וחשיבותם של לימוד התורה ולומדי התורה. מוצע לעגן כראוי בחוק-יסוד את החשיבות הרבה והערך הגדול שרואה המדינה בלימוד תורה ואת רצונה לעודד לימוד תורה חוצה מגזרים". 

סעיף מרכזי בהצעת החוק מתייחס לפסיקת בג"צ שביקשה להסדיר את נושא גיוס בני הישיבות. יוזמי החוק טוענים כי חוק יסוד לימוד התורה, יבהיר לבית המשפט העליון, כי הכנסת תומכת בהכרה במרכזיותו של ערך לימוד תורה.