האופוזיציה מגיבה לנאום נתניהו: "עוד ספין, זה ניסיון לרמות את הציבור"

ראשי מפלגות האופוזיציה תוקפים את ראש הממשלה על נאומו הערב, וקוראים לשוב לבית הנשיא | לפיד: "הממשלה הקיצונית בתולדות המדינה". ליברמן: "זה שלב נוסף בשיטת הסלמי של נתניהו". במחנה הממלכתי אמרו: "ההיסטוריה לא תסלח למי שיבחר בפוליטיקה קטנה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 20/07/23 21:11 ב באב התשפג

האופוזיציה מגיבה לנאום נתניהו: "עוד ספין, זה ניסיון לרמות את הציבור"
ראשי מפלגות האופוזיציה | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב (ה') נאום שעסק בצמצום עילת הסבירות, ואמר כי "גם ברגעים אלה נעשים מאמצים להגיע להסכמה על עילת הסבירות. אם לא יצליחו, דלתה של הקואליציה תישאר פתוחה". באופוזיציה לא התרשמו מנאומו של נתניהו.

לפיד: "דיברנו הערב עם בית הנשיא, הם מוכנים לפתוח מחר בבוקר את הדלתות"

ראש האופוזיציה, יאיר לפיד אמר בתגובה לנאום, כי בניגוד מוחלט למה שאמר הערב נתניהו, "מה שהוא הניח על השולחן הוא לא צמצום של עילת הסבירות, אלא מחיקה של אחד מיסודות השיטה הדמוקרטית שלנו והרס של בית המשפט והפרדת הרשויות". 

"מי שאחראי למה שקורה היום בכלכלה, לקרע במרקם החברתי שלנו ובעיקר לפגיעה בביטחון, מי שגורם לזה שהצבא מתפרק מבפנים, זו הממשלה הקיצונית בתולדות המדינה. האחריות עליהם". לפיד אמר כי כבר שלושה שבועות שהם קוראים לנתניהו "לעצור את החקיקה, לחזור לבית הנשיא ולהגיע להסכמות רחבות. אני חוזר על הקריאה הזו. דיברנו הערב עם בית הנשיא, הם מוכנים לפתוח מחר בבוקר את הדלתות, כל מה שאתה צריך לעשות זה להודיע על עצירת החקיקה. כל מה שראש הממשלה צריך לעשות כדי למנוע את ההרס והשנאה והקרע, זה להודיע שהוא עוצר את החקיקה ונענה למה שהעם הזה הכי רוצה: קצת שקט, ולחזור לחיים משותפים ולטוב משותף. זה אפשרי".

לפיד.

חה"כ יאיר לפיד | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המחנה הממלכתי: "שבים וקוראים לנתניהו לקבל את הצעת גנץ"

מהמחנה הממלכתי נמסר עם סיום הצהרתו של נתניהו כי "בעת של אתגרים ביטחוניים אדירים, ערב תשעה באב - נתניהו מדבר על הצורך לאחד את העם, ובפועל מדרדר אותנו לשבר היסטורי חסר תקדים על סף מלחמת אחים. אנחנו שבים וקוראים לנתניהו לקבל את הצעת גנץ ולחזור למתווה של הסכמות רחבות שיעצור את הכאוס, ויחזיר את מדינת ישראל למסלול בכדי להתמודד עם האתגרים האדירים שניצבים בפניה. ההיסטוריה לא תסלח למי שיבחר בפוליטיקה קטנה על פני טובת מדינת ישראל ואזרחיה".

המחנה הממלכתי |

המחנה הממלכתי | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ליברמן: "זה עוד ספין"

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, אמר כי הצהרת ראש הממשלה הערב, "זה עוד ספין, זה עוד ניסיון לרמות את הציבור, להוליך שולל את האופוזיציה ואנשי המחאה. זה שלב נוסף בשיטת הסלמי של נתניהו, שמנסה להשיג שקט עד יעבור זעם, ולהביא לקידום של חוקים מטורללים נוספים עם החזרה למושב החורף". 

חה"כ אביגדור ליברמן | צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הצהרת נתניהו: