נתניהו דן בריכוך צמצום עילת הסבירות ויישא הצהרה מיוחדת

ביום ראשון צפויה להגיע למליאת הכנסת הצעת החוק לצמצום עילת הסבירות, אשר תעלה להצבעה ביום שני | יממה לאחר הצהרת יו"ר המחנה הממלכתי, ראש הממשלה דן בריכוך אפשרי של נוסח הצעת החוק ואף יישא הצהרה בנושא

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/07/23 17:56 ב באב התשפג

נתניהו דן בריכוך צמצום עילת הסבירות ויישא הצהרה מיוחדת
ראש הממשלה נתניהו | , צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

ועדת החוקה אישרה אמש את חוק צמצום עילת הסבירות לקריאה שניה ושלישית. ביום ראשון בבוקר יתחיל במליאת הכנסת הדיון על החוק לקראת ההצבעה ביום שני. גורמים פוליטיים אמרו אחר הצהריים (ה') כי ראש הממשלה בנימין נתניהו דן בריכוך אפשרי של נוסח הצעת החוק. כמו כן, נתניהו יישא הערב בשעה 20:10 "הצהרה מיוחדת" בעניין עילת הסבירות.

גנץ: "מעתה והלאה מהלכים משפטיים ומשטריים, יעשו אך ורק בהסכמה רחבה"

נזכיר כי יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ קיים אתמול הצהרה לתקשורת ובה הציג את המתווה שלו לחזרה לשיחות והגעה להסכמות. גנץ הציע חזרה מיידית לבית הנשיא והגעה לפתרון בחקיקה על צמצום עילת הסבירות. גנץ התנה זאת עם הבטחה של נתניהו כי מהלכים משפטיים יחוקקו בהסכמה בלבד ובערבות של נשיא המדינה. 

גנץ לא הציג מתווה ברור לשיחות בבית הנשיא, אך אמר: "שראש הממשלה יתחייב במעמד נשיא המדינה ובגיבויו שאם נגיע להסכמות, מעתה והלאה מהלכים משפטיים ומשטריים, יעשו אך ורק בהסכמה רחבה, ובכלל זאת כל מרכיבי החקיקה שנידונו בבית הנשיא. לא תקודם ולא תהיה חקיקה נוספת ללא הסכמה רחבה".

הליכוד: "גנץ מוזמן ללשכת נתניהו הערב"

בליכוד הגיבו לדברי גנץ: "אחרי שגנץ דחה כל הצעת פשרה בבית הנשיא ופוצץ את השיחות ללא סיבה, קיווינו לשמוע ממנו הצעה רצינית. לצערנו קיבלנו עוד תכתיב. אם גנץ באמת רוצה הידברות ופשרה הוא מוזמן ללשכת ראש הממשלה עוד הערב. מקום תרגילי סרק, גנץ חייב לדרוש מחבריו לאופוזיציה להתייצב עוד הערב באופן נחרץ נגד הסרבנות שמסכנת את הביטחון של כל אזרחי ישראל".