הזוי: האסטרטג של מחאת הסרבנים מייעץ גם לשירות הלאומי

הרשות לשירות לאומי-אזרחי היא אחת הלקוחות של משרד היח”צ בן חורין אלכסנדרוביץ. בראשו עומד אחד היועצים האסטרטגיים של ארגון “אחים לנשק” שקוראים לאי התנדבות למילואים

אביה טובי אביה טובי 19/07/23 16:22 א באב התשפג

הזוי: האסטרטג של מחאת הסרבנים מייעץ גם לשירות הלאומי
מחאת אחים לנשק, למצולמים אין קשר לכתבה., צילום: Shir Torem/Flash90

יועץ התקשורת איתי בן חורין, הוא המנכ"ל והבעלים של חברת "בן חורין ואלכסנדרוביץ' אסטרטגיה, תקשורת וניהול משברים". משרדו של בן חורין מייצג כמה מהחברות הגדולות במשק, וגם גופים ממשלתיים, בין היתר את "הרשות לשירות הלאומי-אזרחי"  - גוף ההתנדבות הגדול בישראל המשמש כחלופה לשירות צבאי עבור בנות דתיות ועבור אזרחים נוספים שבוחרים לשרת את המדינה בדרך אחרת.

אך במקביל בן חורין עצמו מייעץ גם לארגונים פוליטיים וארגוני מחאה, ביניהם ארגון "אחים לנשק", כך גם לפי פרסומים בחדשות 12 ובכאן 11.

"יהיו נציגי מילואים שיכריזו על הפסקת ההתנדבות"

נזכיר כי "אחים לנשק", הוא ארגון אשר במסגרת המחאה, החריף את הטונים וכיום הוא מעודד  "אי התנדבות" למילואים, כמחאה על החקיקה המשפטית. כך למשל, לפני פחות מחודש, התפרסמה הודעה מטעם הארגון בה נכתב, "מחאת המילואימניקים אחים לנשק, המאגדת בתוכה עשרות אלפי מתנדבי מילואים מיחידות היבשה, האוויר והים, שיגרו היום (שני, 26.6) הודעה לעשרות אלפי פעיליהם עם תזכורת לאיום האי התנדבות שעודנו קיים על השולחן". עוד נכתב: "צונאמי גדול בדרך. היו נכונים". כמו כן, בפרסום של כאן 11 נאמר כי בן חורין אמר בכנס עסקי כי ביום רביעי הקרוב (מחר): "יהיו נציגי מילואים שיכריזו על הפסקת ההתנדבות". 

עמוד הטוויטר של איתי בן חורין

עמוד הטוויטר של איתי בן חורין צילום: צילום מסך

בן חורין: "בשבוע הבא יפתחו שערי הגהינום על מדינת ישראל"

בתגובה להצהרתו של ראש הממשלה נתניהו כי ממשלת ישראל לא תיכנע לאיומי הסרבנות, איש יחסי הציבור פרסם - ולאחר מכן מחק, פוסט בעמוד הפייסבוק שלו בו כתב: "בצער נראה שבשבוע הבא יפתחו שערי הגיהנום על מדינת ישראל", כפרפרזה על דבריו של ראש ממשלת חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר.

צילום: ללא

יש לציין כי כחלק מהדיון הסוער על הסרבנות, אמר, היום (ג׳) הרמטכ"ל בוועדת חוץ וביטחון והדגיש: כי אמירות "אי ההתייצבות" פוגעות בביטחון המדינה - "כל מי שקורא לאי התייצבות בימים האלה פוגע בצה"ל, פוגע גם בביטחון המדינה" כאשר הוא מתכוון לאמירות היוצאות מהארגון לו בן חורין מייעץ. 

בתוך כך, באופן פרדוקסלי, בין הגופים השוכרים את שירותי ממשרדו של בן חורין, נכללת גם "הרשות לשירות לאומי אזרחי", ארגון ממשלתי המקביל במובנים מסוימים לצה"ל - ממנו יצאו, כאמור הקריאות האחרונות לסרבנות. 

השירות הלאומי -אזרחי: "בחרנו על פי מקצועיות וניסיון ולא פעילות אישית פרטית"

תהינו כיצד דווקא הגוף בראשותו שמסמל את ההתנדבות והתרומה למדינה, משתמש בשירותי הייעוץ של משרדו של בן חורין.

מרשות השירות הלאומי-אזרחי נמסר: "חברת 'בן חורין אלכסנדרוביץ'' נבחרה במסגרת מכרז פומבי בשנת 2019 ללוות את הרשות בסיוע בתחומי התקשורת ואסטרטגיית יחסי ציבור. במסגרת המכרז, נבחנו אמות מידה מקצועיות וניסיון רלוונטי בתחום ההסברה, יחסי ציבור ותקשורת. המכרז לא בחן פעילות אישית פרטית של נותן השירותים. היועצת של הרשות הינה טל אלכסנדרוביץ' המנהלת צוות רחב. הרשות לשירות לאומי אזרחי הינה גוף ממלכתי שאינו עוסק בפוליטיקה".

ראובן פינסקי, מזכל השירות הלאומי אזרחי

ראובן פינסקי, מזכ"ל השירות הלאומי אזרחי צילום: יובל יוסף

איתי בן חורין הגיב לדברים ואמר "אני ציוני. פטריוט ואוהב ישראל. מעולם לא תמכתי ולא אתמוך בסרבנות. ניסיון התיוג שלכם מצער בעיניי". כמו כן, היחצ"ן לא הגיב לשאלה האם הוא תומך במהלכים שמעודדים אי התנדבות, אותם מוביל ארגון "אחים לנשק".