הרב אברהם סתיו במכתב לסמוטריץ': "מי יודע אם לעת כזאת הגעת למלכות"

הרב אברהם סתיו פנה לשר האוצר סמוטריץ' בבקשה לעצור את החקיקה לשם בחינה מחדש שלה בלי אקדח המכוון לרקה: "המפתח לעצירת התהליך המסוכן של הידרדרות החברה הישראלית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/07/23 11:23 כט בתמוז התשפג

הרב אברהם סתיו במכתב לסמוטריץ': "מי יודע אם לעת כזאת הגעת למלכות"
הרב אברהם סתיו, צילום: מרים צחי

הרב אברהם סתיו פונה היום (ג') לשר האוצר סמוטריץ' וקורא לו לעצור את המשך החקיקה המשפטית. הרב מסביר בפנייתו כי אכן "שינוי משמעותי של מערכת המשפט הוא נדרש וחשוב" אך קורה לסמוטריץ' לעצור את החקיקה בעקבות הקרע במתרחב בעם ומציע לעצור את החקיקה ולקיים שיח מחודש בתהליך.

"עצירת התהליך המסוכן של הידרדרות החברה הישראלית"

"אני בוחר לפנות אליך באופן אישי משום שאני מעריך אותך כמנהיג שדבק בערכיו ושטובת עם ישראל ומדינת ישראל נמצאת בראש מעייניו" כותב הרב סתיו, "ובשם כל אלו אני מפציר בך להשעות לפרק זמן קצוב את המשך חקיקת הרפורמה המשפטית".

הרב כותב כי "אין לי ספק ששינוי משמעותי של מערכת המשפט הוא נדרש וחשוב, ושהקידום של הרפורמה מצד מפלגתך נעשה לשם תיקון פגמים ועיוותים היסטוריים שנפלו בה ואף על פי כן אני פונה דווקא אליך, כמי שבידו המפתח לעצירת התהליך המסוכן של הידרדרות החברה הישראלית אל עבר קרע שקשה לשער את נזקיו" כותב הרב סתיו תוך שהוא מציין גם את התגובות הראויות לגינוי לדבריו, של התומכים בסרבנות.

סמוטריץ

סמוטריץ' צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"לא כוויתור או כחולשה אלא כביטוי של אחריות ואצילות נפש"

"בידך לעצור את מחול השדים המתחולל כאן" הוא כותב, "להצהיר על עצירה מיידית של הליכי החקיקה, לשם בחינה מחדש שלה בלי אקדח המכוון לרקה". הרב סתיו בטוח כי שיח שכזה יעזור: "יד המושטת בכנות תפגוש יד אחות, ובלבד שהיא מושטת בלב שלם, וכמים הפנים לפנים כן לב האדם לאדם. וגם אם לא יהיה בכך כדי להשקיט את כל קולות המחאה, לבו של המיינסטרים הישראלי יידע לזהות את המעשה לא כוויתור או כחולשה אלא כביטוי של אחריות ואצילות נפש".