השופט סולברג על ביטול עילת הסבירות: "לא חשבתי על תיקון בדרך של חקיקה"

שופט העליון, נעם סולברג פרסם הודעה חריגה נגד החוק לביטול עילת הסבירות שחלק מחברי הקואליציה ובהם נתניהו כינו על שמו: "חשבתי על מגמה שתבוא לידי ביטוי בפסיקה"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 17/07/23 18:15 כח בתמוז התשפג

השופט סולברג על ביטול עילת הסבירות: "לא חשבתי על תיקון בדרך של חקיקה"
השופט נעם סולברג, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שופט בית המשפט העליון, נעם סולברג פרסם היום (ב') הודעה חריגה נגד חוק "ביטול עילת הסבירות", שחלק מחברי הקואליציה ובהם ראש הממשלה, בנימין נתניהו כינו על שמו. "ניתנת האמת להאמר", פתח סולברג את ההודעה, "לא חשבתי אז, לפני 3 וחצי שנים, באותה הרצאה, על תיקון בדרך של חקיקה; חשבתי על מגמה שתבוא לידי ביטוי בפסיקה".

עוד הוסיף ואמר כי "בסיום הרצאתי אף ציינתי, כי פרשנות, סבירות ומידתיות "מזמנים אתגרים משמעותיים, ומחייבים אותנו להרחיב ולהעמיק את הדיון החשוב על אודות גבולותיו הראויים של שיקול הדעת השיפוטי".

נתניהו ולוין

נתניהו ולוין צילום: Yonatan Sindel/Flash90

גורם בקואליציה הגיב לדבריו של השופט סולברג ואמר כי הוא "עומד על עמדתו העקרונית, רק שהוא חושב שזה צריך לבוא בפסיקה ואנחנו חושבים שאין מה לחכות וצריך לתקן בחקיקה".

כדי לאפשר לדון בעילת הסבירות: זאת ההחלטה שהתקבלה בקואליציה 

בתוך כך, ועדת חוקה החלה את דיוניה הבוקר כאשר יו"ר הוועדה, חבר הכנסת שמחה רוטמן הודיע כי הוועדה תצביע על 27 אלף ההסתייגויות שהגישו חברי האופוזיציה לחוק ביטול עילת הסבירות על מנת לעכב כמה שניתן את ההצבעות. בעקבות ההסתייגויות הרבות, הקואליציה הודיעה הערב לחברי הכנסת כי היא משכה את כל החקיקה שהייתה אמורה לעלות היום במטרה לאפשר לוועדת החוקה לקיים את הנמקת ההסתייגויות וההצבעות בוועדת החוקה.

רוטמן וקריב בוועדה

רוטמן וקריב בוועדה צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת

"לאחר הצבעות על אי האמון וציון יום ז'בוטינסקי", נכתב בהודעה שנשלחה לחברי הכנסת מהקואליציה, "תינעל המליאה ולכן מי שרוצה לבטל מלון שיעשה זאת כעת. ועדת חוקה תחל 10 דקות לאחר סיום המליאה. לגבי ועדת החוקה טרם התקבלה החלטה לגבי מתווה הדיון וההצבעות ברגע שיוחלט - נדע כיצד לחלק תורנויות בינכם לכן הח"כים צריכים להשאיר במשכן עד לעדכון תורנויות".