אחרי בחירתו של הרב כהנא: רבנים מוועדת הרב אריאל קוראים לבחירות חוזרות

כעשרה חברים בוועדה לבחירת זהות מועמד הדתי לאומי לרבנות הראשית קוראים לבחור מועמד חדש בעקבות דחיית הבחירות לרבנות: "אין לנו סמכות מוסרית לכפות על המועמדים והציבור את ההחלטה שהתקבלה בייחס למצב שאיננו עוד"

אביחי ישראל אביה טובי אביחי ישראל ואביה טובי, חדשות כיפה 12/07/23 22:22 כג בתמוז התשפג

אחרי בחירתו של הרב כהנא: רבנים מוועדת הרב אריאל קוראים לבחירות חוזרות
צילום: כיפה

הבחירות לרבנות הראשית: חוק הארכת כהונתם של הרבנים הראשיים הנוכחיים אושר בשבוע שעבר, והבחירות שהיו אמורות להתקיים אחרי תשעה באב עתידות נדחו בעוד חצי שנה. מי שצריך להיכנס לכוננות בעקבות אישור החוק הוא הרב מאיר כהנא, שנבחר בוועדת הרב אריאל שהתכנסה למרות שכבר לפני כינוס הוועדה הסתמנה הדחייה בבחירות - כאשר רבנים מתוך הוועדה קוראים לבחירות חוזרות.

על פי פרסום של עקיבא וייס, כעשרה חברים בוועדת אריאל קוראים לבחור מועמד חדש בעקבות דחיית הבחירות לרבנות בכעשרה חודשים. במכתב כתב הרב ישעיהו גליק, אב בתי הדין בפתח תקווה ואריאל לשעבר, כי דחיית הבחירות זהו "דבר שמביא איתו את שינוי הגוף הבוחר". הוא הוסיף כי "לא על כך קיימנו הצבעה ואין לנו סמכות מוסרית לכפות על המועמדים והציבור את ההחלטה שהתקבלה בייחס למצב שאיננו עוד".

הרב כהנא והרב אריאל

הרב כהנא והרב אריאל. בחירות חוזרות? | צילום: כיפה

למרות האפשרות שהבחירות יידחו - ועדת הרב אריאל התכנסה 

נזכיר כי יומיים לפני כינוס הוועדה של הרב אריאל, דווח כי השר לשירותי דת, מיכאל מלכיאלי, שוקל להאריך את כהונתם של הרבנים הראשיים בעוד חצי שנה והבחירות יתקיימו בחודש אדר של השנה הבאה. נטען אז כי בעקבות הסמיכות למערכת הבחירות ברשויות המקומיות יש חשש מפגיעה בטוהר הבחירות, ואכן הדחייה התקבלה ועברה בכנסת.

הרב אריאל מדבר בוועדת הרבנים

הרב אריאל מדבר בוועדת הרבנים | צילום: מזכירות הוועדה

למרות הדיווח, וועדת אריאל התכנסה על מנת לבחור את המועמד לתפקיד הרב הראשי לישראל אך החליטו בפתח הוועדה כי תיערך הצבעה על עצם קיום הוועדה באותו יום. לבקשת הרבנים, ההצבעה נערכה בצורה חשאית. מתוך 35 הרבנים בעלי זכות הבחירה, הצביעו 27 בעד קיום ההצבעה באותו יום, בעוד 8 רבנים הצביעו בעד דחיית ההצבעה.