לפיד מציב אולטימטום לנתניהו ומאיים: "במידה ולא - אעתור לבג"צ"

ראש האופוזיציה, יאיר לפיד פנה במכתב לראש הממשלה נתניהו ושר המשפטים יריב לוין בדרישה להפעיל את סמכותו לכינוס הוועדה לבחירת שופטים תוך שבועיים: חלטה להימנע בפעולה זו מקורה בשיקולים אישיים ופוליטיים"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 12/07/23 15:28 כג בתמוז התשפג

לפיד מציב אולטימטום לנתניהו ומאיים: "במידה ולא - אעתור לבג"צ"
לפיד. , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש האופוזיציה, יאיר לפיד שיגר היום (ד') מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין, באמצעות משרד עורכי הדין גזית-בקל, המייצג את מפלגת "יש עתיד", בדרישה להפעיל את סמכותו לכינוס הוועדה לבחירת שופטים. וזאת תוך 14 ימים.  

על פי הכתוב במכתב, בהתאם לחוק בתי המשפט, הסמכות שיש לשר המשפטים לכנס את הוועדה לבחירת שופטים הינה חובה, וכי לשר המשפטים אין שיקול דעת בהחלטה האם לכנס אותה. גם על הממשלה מוטלת החובה לבחור את השרה הנוספת שתכהן בוועדה מטעמה.  באמצעות עורכי דין, מבקש לפיד להזכיר כי עשרות תקני שיפוט נותרו בלתי מאוישים מזו תקופה ארוכה וכי עובדה זו מעצימה את העומס המוטל על שופטי ישראל ועל מערכת המשפט.

לוין ונתניהו

לוין ונתניהו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"במידה והוועדה לבחירת שופטים לא תכונס בתוך 14 ימים - אעתור לבג"ץ"

עוד מזכיר לפיד כי "הוועדה לבחירת שופטים לא כונסה כבר למעלה משנה, מאז 11.4.2022. וכי הימנעות מהפעלת הסמכות לכנס את הוועדה לבחירת שופטים מהווה התעלמות חריגה מהאינטרס הציבורי. הפרת חובת הנאמנות המוטלת על הממשלה ועל שר המשפטים. כמפורט במכתב, ההחלטה על הימנעות מבחירת שרה לכהן בוועדה כמו החלטה להימנע מכינוס הוועדה - מקורה בשיקולים אישיים ופוליטים שאינם בסמכות שר המשפטים לשקול". 

כאמור, עורכי הדין של לפיד דורשים לפעול במיידי ולמען אזרחי ישראל לבחור את נציגת הממשלה לשמש בוועדה עוד השבוע, ולאחר מכן, כי השר יורה על כינוס הוועדה בהקדם האפשרי. בסופו של דבר מדגיש לפיד כי אם בתוך 14 ימים לא תכונס הווועדה, הוא יעתור לבג"צ.