לוין: "הרכב הוועדה לבחירת שופטים הוא מעוות ומחייב תיקון"

שר המשפטים לוין השיב לשאילתה של חברת קארין אלהרר, נציגת הועדה לבחירת שופטים מדוע הוא אינו מכנס את הוועדה לבחירת שופטים: "נדרש תיקון בהרכב הועדה והדבר הזה, אני מקווה שזה גם יתבצע"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 05/07/23 12:38 טז בתמוז התשפג

לוין: "הרכב הוועדה לבחירת שופטים הוא מעוות ומחייב תיקון"
צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90

לפני כחודש, חברת הכנסת מיש עתיד, קארין אלהרר, נבחרה לנציגת הועדה לבחירת שופטים ובעוד שבוע בדיוק הכנסת תבחר את הנציג השני. בתוך כך, בשאילתה שהפנתה אלהרר היום (ד') במליאה לשר המשפטים, יריב לוין על המחסור בשופטים והעיכוב במינויים בגלל שאינו מתכוון לכנס את הועדה. לוין השיב כי הוא מתנגד לכינוס הוועדה בהרכבה הנוכחי.

"אינני חושב שנכון שוועדה בהרכב מעוות כזה תתכנס, זה מצב שמחייב תיקון, רצינו והסכמנו לחכות חודשים לשיחות בבית הנשיא, לצערי האופוזיציה החליטה לפרוש מהשיחות ללא סיבה נראית לעין. נדרש תיקון בהרכב הועדה והדבר הזה, אני מקווה שזה גם יתבצע", השיב לוין.

קרין אלהרר

קרין אלהרר צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר שהשיב לשאילתה, השר לוין תקף את חברי האופוזיציה. "צד מסויים במפה הפוליטית ממנה את השופטים כל הזמן לאורך כל הדרך ומחזיק ברוב בוועדה. אני אמור להיות לשיטתכם פשוט פקיד שפותח את ישיבות הוועדה, כדי שאתם, אלה שלא זכו ברוב בבחירות, אתם תמנו את השופטים כפי שאתם רוצים - זה בוודאי דבר לא תקין".

חוק צמצום עילת הסבירות אושר לקריאה ראשונה

נזכיר כי ועדת החוקה של הכנסת אישרה אתמול לקריאה ראשונה את הצעת חוק יסוד: השפיטה - צמצום עילת הסבירות. תשעה ח"כים תמכו בהצעה בעוד חמישה התנגדו ושניים (הח"כים קריב ואלהרר) נכחו באולם ולא השתתפו בהצבעה. בקואליציה מתכננים להצביע על החוק במליאה ביום שני הקרוב. 

לפני ההצבעה זעמו חברי האופוזיציה על רוטמן. חבר הכנסת גלעד קריב אמר: "קיום הצבעה בזמן מבצע צבאי ורגע אחרי פיגוע קשה - פשיטת רגל מוסרית של רוטמן". מספר חברי כנסת זעמו על רוטמן בטענה שלא איפשר ליועץ המשפטי של הוועדה לדבר, לאחר ההצבעה התיר היו"ר ח"כ שמחה רוטמן לבקשת היועמ"שית לכנסת עו"ד שגית אפיק רשות דיבור לעו"ד לימון ואמר: "אני סבור שזמן הדיבור לייעוץ המשפטי לממשלה ניתן הרבה מעבר ולפנים משורת הדין".