אחרי שהשירות התדרדר: ההנחיה של השר נגד דואר ישראל

בעקבות הידרדרות השירות בדואר, החברה לא תוכל לסגור סניפים נוספים ללא אישור משרד התקשורת. קרעי: "הפרטה כן ומהר, אבל בלי מהלכים שיפגעו בשירות לציבור" | במשרד התקשורת שוקלים הקלות לעובדי הדואר בחגים

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/06/23 21:24 ב בתמוז התשפג

אחרי שהשירות התדרדר: ההנחיה של השר נגד דואר ישראל
דואר ישראל, לא יוכלו לסגור סניפים, צילום: Yossi Aloni/Flash90

בעקבות תלונות ופניות חוזרות ונשנות מהציבור, משרד התקשורת פרסם היום (ד') לשימוע טיוטת רישיון חדש לחברת הדואר. על פי טיוטת הרישיון, כל זמן שהחברה בבעלות המדינה, סגירת סניף תחייב אישור מראש של משרד התקשורת. לכל בקשה לסגירת סניף יצורפו נתוני איכות שירות לכל יחידה אותה מבקשים לסגור וליחידות הסמוכות לה.

50 יחידות נסגרו השנה

בשנת 2022 התקבלו בחברת הדואר למעלה מ 300 אלף פניות ציבור בדבר שירות לקוי. השר קרעי נזכיר, מנהל בימים אלו הליך שימוע לקראת הדחת יו"ר הדואר. במשרד מציינים כי שינוי הרישיון הוא תוצאה של פגיעה מתמשכת בציבור כולו ובפריפריה בפרט. בשנת 2022 נסגרו 106 יחידות דואר ו-50 נוספים בשנת 2023 עד היום, עם צפי לעוד כ-35 יחידות שייסגרו בחודשים הקרובים.

השר שלמה קרעי

השר שלמה קרעי, הדואר יצטרך אישור לסגור סניפים. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השר קרעי אמר היום כי "הפרטה כן ומהר, אבל בלי מהלכים שיפגעו קשות בשירות לציבור וממילא יפגעו בהצלחת תהליך ההפרטה. אני מגבה את גורמי המקצוע במשרד ואת שיקול דעתם בנושא". מנכ"ל משרד התקשורת מימון מוני שמילה אמר: "בחודשיים וחצי האחרונים אני עוקב מקרוב אחר חברת הדואר, פעילותה והישגיה. ומהנתונים והמידע שבידי, אנו עדים לתלונות רבות שלכולן בסיס משותף של פגיעה בשרות לציבור".

השר קרעי שוקל הקלות על עובדי הדואר

מנכ"ל המשרד הוסיף  כי השר קרעי שוקל להיענות לבקשת עובדי חברת הדואר ולתקן את הרישיון כך שערב יום הכיפורים יוגדר "יום שבתון". כמו כן, יצומצמו שעות פעילות המוקדים בשבוע בו חלים חגים ומועדים ויופחתו שעות הפעילות השבועיות של המוקד הטלפוני בערבי חג לרווחת עובדי החברה.