השרים הסרוגים לחצו ונתניהו התקפל: "תהיה רגוע"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו עדכן במהלך ישיבת ראשי הקואליציה כי הדיון בקבינט יעסוק ביחס הממשלה לרשות הפלשתינית ולא על הקלות | בן גביר בירך: "שמח לשמוע שאין הקלות, הם אוייבים שלנו"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 09/07/23 14:15 כ בתמוז התשפג

השרים הסרוגים לחצו ונתניהו התקפל: "תהיה רגוע"
בן גביר עם נתניהו | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במהלך סוף השבוע, דווח כי הקבינט המדיני ביטחוני ידון היום (א') בהקלות כלכליות עבור הרשות הפלשתינית. בעקבות הדיווחים, כמה מחברי הקואליציה הביעו את התנגדותם לקיומו של הדיון, ביניהם השר לביטחון לאומי ויו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר שאמר כי מדובר ב"החלטה מבישה". בישיבת ראשי הקואליציה שהתקיימה הבוקר, הבהיר ראש הממשלה, בנימין נתניהו כי בישיבה הוא ידונו על יחס הממשלה לרשות ולא על הקלות לרשות.

בן גביר: "שמח לשמוע שאין הקלות, הם אוייבים שלנו"

בפתח ישיבת ראשי הקואליציה, שאל בן גביר את ראש הממשלה אם הדיווחים בתקשורת על הדיון אכן נכונים. "אני שומע כל מיני דברים בתקשורת על הקלות לטובת הרשות הפלשתינית, לא ברור לי איך אנשים שמסיתים לרצח ופועלים לחרם על ישראל - נדון בהקלות כלפיהם ועוד יותר לא ברור לי למה חברי קבינט צריכים לשמוע על דברים כאלה בתקשורת".

אבו מאזן

"הם אוייבים שלנו" אבו מאזן צילום: Flash90

"לא נדון היום על הקלות לרשות כן נדון על יחס הממשלה לרשות, השיב נתניהו, "הדיווחים על הקלות לרשות לא באו מהלשכה שלי, אבל היום אתם תקבלו בדיון סקירות מקיפות בעניינם". בתגובה לדבריו, יו"ר עוצמה יהודית ברך. "שמח לשמוע שאין הקלות ואכן חייבים לדבר על המעמד שלהם. הם אויבים שלנו".

"אין מקום לכך שממשלת הימין תיתן פרס לטרור"

נזכיר כי ראשי השדולה למען ארץ ישראל, חברי הכנסת יולי אדלשטיין, לימור סון הר מלך ושמחה רוטמן הביעו את זעמם על אישור ההקלות. "בשבועות שבהם רוצחים יהודים ברחובות ובכבישים, בעלי כמו בתל אביב, בזמן שהרשות הפלשתינית ממשיכה לשלם משכורות למחבלים ופועלת בכל דרך אפשרית לפגיעה במדינת ישראל, אין מקום לכך שממשלת הימין תיתן פרס לטרור". ראשי השדולה הוסיפו כי "אנו קוראים לממשלה להפנים את מה שכל בר דעת יודע - את הטרור מנצחים ביד קשה. כל מחשבה אחרת היא בגדר חלומות באספמיה".