הקמת אזור תעשייה חדש והנחות כלכליות: אלו ההקלות הנשקלות לפלשתינים

הקבינט המדיני ביטחוני יתכנס היום לדיון בהצעה של שר הביטחון יואב גלנט במתן הקלות כלכליות עבור הרשות הפלשתינית | בן גביר וסמוטריץ' צפויים להתנגד

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 09/07/23 10:21 כ בתמוז התשפג

הקמת אזור תעשייה חדש והנחות כלכליות: אלו ההקלות הנשקלות לפלשתינים
ישיבת הקבינט, צילום: חיים צח /לע"מ

הקבינט המדיני ביטחוני יתכנס היום (א') לדיון במתן הקלות עבור הרשות הפלשתינית. מי שהציע את ההקלות הוא שר הביטחון יואב גלנט בתיאום ובתמיכתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. מי שצפויים להתנגד להקלות הם שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' והשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר.

בין ההצעות שיעלו לדיון בקבינט: הקמת אזור תעשייה חדש עבור הפלשתינים בתרקומיא שליד חברון, תכנית פיננסית להצלת הרשות מקריסה כלכלית, הנחות במיסים ועל הדלק, החזרת היתרי ה-VIP לבכירי הרשות, הרחבת שעות הפעילות של מעבר אלנבי ותוכנית לחיזוק הרשות הפלשתינית.

אבו מאזן

אבו מאזן צילום: Flash90

"אין מקום לכך שממשלת הימין תיתן פרס לטרור"

כאמור, מי שמתנגד למתן הקלות לפלשתינים הוא השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. "בכוונתי להתנגד בתוקף בישיבת הקבינט להחלטה המבישה להעניק הקלות והטבות לרשות הפלשתינית". בן גביר הוסיף: "אין אבסורד גדול מכך שהגוף שמעודד טרור, משלם משכורות למחבלים ומשפחותיהם, מעודד במערכת החינוך להסתה בעד רצח יהודים, משתלט על שטחים ביהודה ושומרון - יזכה בעיצומו של גל טרור לסל צ'ופרים מממשלת ישראל. אני בטוח ששאר חבריי לקבינט, שרי ממשלת הימין, יצטרפו לעמדתי ולא יתנו ידם להצעה ההזויה הזו".

יולי אדלשטיין

יולי אדלשטיין צילום: Yonatan Sindel/Flash90

גם ראשי השדולה למען ארץ ישראל, חברי הכנסת יולי אדלשטיין, לימור סון הר מלך ושמחה רוטמן הביעו את זעמם על אישור ההקלות. "בשבועות שבהם רוצחים יהודים ברחובות ובכבישים, בעלי כמו בתל אביב, בזמן שהרשות הפלשתינית ממשיכה לשלם משכורות למחבלים ופועלת בכל דרך אפשרית לפגיעה במדינת ישראל, אין מקום לכך שממשלת הימין תיתן פרס לטרור". ראשי השדולה הוסיפו כי "אנו קוראים לממשלה להפנים את מה שכל בר דעת יודע - את הטרור מנצחים ביד קשה. כל מחשבה אחרת היא בגדר חלומות באספמיה".