הרמטכ"ל נגד הסרבנים: "אין לנו את הרשות שלא להתייצב לכל משימה"

רב אלוף הרצי הלוי התייחס בטקס חילופי מפקד פיקוד דרום לאיומים של המילואימניקים כי יפסיקו את שירותם בעקבות המשך החקיקה של הרפורמה המשפטית: "הימים הללו מחייבים אותנו להתמקד במשימת הביטחון ובלכידות התומכת אותה"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 09/07/23 10:45 כ בתמוז התשפג

הרמטכ"ל נגד הסרבנים: "אין לנו את הרשות שלא להתייצב לכל משימה"
הרצי הלוי, ארכיון, צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל, רב אלוף הרצי הלוי, השתתף היום (א') בטקס חילופי מפקד פיקוד הדרום. מי שיחליף את האלוף אליעזר טולדנו ששירת בתפקיד בשנתיים האחרונות הוא האלוף ירון פינקלמן. בנאומו, התייחס הלוי לאיומים שנשמעים מצד משרתי המילואים כי יפסיקו את שירותם בעקבות המשך חקיקת הרפורמה המשפטית.

"הימים הללו מחייבים אותנו להתמקד במשימת הביטחון ובלכידות התומכת אותה, כך נהיה מוכנים לכל אתגר ובכל זירה. אין לנו את הרשות במציאות הנוכחית שלא להתייצב לכל אתגר ומשימה", אמר הרמטכ"ל בנאומו.

צילום: Jonathan Shaul/Flash90

"הלחימה בטרור אינה מסתיימת במבצע אחד"

הרמטכ"ל התייחס גם למתיחות הביטחונית וציין כי הלחימה בטרור לא תסתיים במבצע אחד. "כי בתקופה האחרונה ראינו גם במבצע 'מגן וחץ' וגם במבצע האחרון בג'נין כי הזירות משפיעות זו על זו, ועל כן נדרשת תבונה בהפעלת הכוח ואנו צריכים פיקודים מרחביים עצמאיים וחזקים. לעיתים ישנו מחיר דמים כואב בהפעלת הכוח הזו – בשבוע שעבר איבדנו שני לוחמים: יצחק יהודה דוד ושילה אמיר זכרם לברכה. הלחימה בטרור אינה מסתיימת במבצע אחד; היא מחייבת נחישות מבצעית והתמדה לצד חוסן של המדינה ואזרחיה. את החוסן הזה אנו יודעים שיש בתושבי הדרום, חרף כל האתגרים ובזכות שיתוף הפעולה הקיים בין ההנהגה האזרחית לצבא".

ג

ג'נין צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

בסיום דבריו, בירך הלוי את האלופים. "ירון ואליעזר, המעבדים את אדמות העוטף, המטיילים בערבה, המתגוררים לאורך גבולות הדרום והבאים והולכים במרחבי הפיקוד , אלה אינם יודעים שהתחלפתם כאן כעת, אך הם מאוד סומכים עליכם ועל פקודיכם. ירון, קח את הבסיס המצוין שאתה מקבל מאליעזר ופתח אותו היטב לקראת אתגרי העתיד. בהצלחה לשניכם ובהצלחה לפיקוד הדרום בפתחה של תקופת פיקוד חדשה".