סרבנות בחיל האוויר - מאות חתמו על מכתב: "מפסיקים לשרת"

מאות אנשי היחידה המבצעית של חיל האוויר הודיעו כי החליטו להפסיק לשרת בעקבות מה שהם מכנים "צעדים חד צדדים לחיסול המשטר הדמוקרטי" | חסימות בזמן ההצבעות: מתנגדי הממשלה מסמנים יעד חדש - ישן

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 27/06/23 17:05 ח בתמוז התשפג

סרבנות בחיל האוויר - מאות חתמו על מכתב: "מפסיקים לשרת"
הפגנת מתנגדי הרפורמה, חוזרים לנתב"ג, צילום: Jonathan Shaul/Flash90

שוב גילויי סרבנות בצה"ל: מאות חיילים ביחידה המבצעית של חיל האוויר הודיעו היום (ג') כי בעקבות צעדי הממשלה יפסיקו לשרת במילואים בחיל. במכתב שפרסמו הבוקר הודיעו על סרבנותם וכתבו: "כל עוד ממשיכם הצעדים החד צדדיים לחיסול המשטר הדמוקרטי וכינון עריצות בכסות שקרית של 'רפורמה משפטית' זוחלת, אנו מפסיקים לאלתר את התנדבותנו לשירות מילואים פעיל".

בצבא מבדילים בין "סרבנות" ל-"איום בסרבנות"

בצבא הגיבו מוקדם יותר היום ואמרו כי הם מבדילים בין מכתבים והצהרות לבין גילויי סרבנות וכי סרבנים יטופלו ביד קשה: "לא ניתן לאנשים לנסות לשכנע משרתים בקבע ובסדיר לפגוע בלכידות הפנימית" כך  פורסם ב"חדשות 12". בעבר נזכיר, הדיח מפקד חיל האוויר את גלעד פלד, הטייס שאיים בסרבנות, כאשר בהמשך הוחזר הטייס לשירותו בחימפקד חיל האוויר, דל.

תומר בר בטקס

מפקד חיל האוויר תומר בר, איומים בסרבנות. צילום: דובר צה"ל

 המאיימים בסרבנות הוסיפו במכתבם וכתבו כי "שירותנו מאז ומעולם היה מבוסס על התנדבות כאשר היה ברור לכל הצדדים מה נדרש מאיתנו להקריב ולבצע, ומה נדרש מהמדינה. כיום, כשהממשלה והעומד בראשה משנים בכוח ובאופן אנטי-דמוקרטי את פני המדינה, נשבר האמון והחוזה הופר". 

המוחים מאיימים להשבית את נתב"ג

בתוך כך מובילי המאבק נגד הממשלה הודיעו היום (ג') על החרפת הצעדים נגד הממשלה ובינהם: פעולות התנגדות יומיות והפגנה בנתב"ג ביום שני הקרוב. שקמה ברסלר, ממובילות המחאה אמרה במסיבת העיתונאים כי "ביום שני הקרוב, יום של הצבעות דיקטטוריות בכנסת על חוק העבריינים, קבוצת כוח קפלן תוציא הפגנה חוקית ודמוקרטית בנתב"ג".

ההפגנה מחוץ לנתב"ג

ההפגנה מחוץ לנתב"ג, ארכיון. צילום: Erik Marmor/Flash90

שר התיירות חיים כ"ץ הגיב לאיומי מובילי המחאה ופנה לשר לביטחון לאומי בדרישה לאפשר את חופש התנועה בנתב"ג: "הובא לידיעתי על כוונת מפגינים לבצע פעולות שיבוש וחסימת הגישה לנמל התעופה בן גוריון ביום שני הקרוב. זכות ההפגנה והמחאה היא קודש, יחד עם זאת חסימת שער הכניסה והיציאה העיקרי למדינה היא צעד לא מידתי הצפוי לפגוע קשות בחופש התנועה של הציבור הישראלי ובתיירים שמבקשים להיכנס או לצאת מהארץ. אבקש ממכם להפעיל את כל האמצעים העומדים לרשותכם ולמנוע את הפגיעה הצפויה" כתב.