האלוף הסרוג נכנס לתפקיד והעביר מסר: "עלינו להיות מודל לחיקוי"

אלוף דוד זיני נכנס לתפקידו כמפקד פיקוד ההכשרות והאימונים והגיס המטכ"לי, ונשא נאום בו שטח את משנתו החינוכית: "עלינו להיות מודל לחיקוי, מודל למנהיגות, לדעת ללמוד וללמד היטב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/07/23 12:33 יח בתמוז התשפג

האלוף הסרוג נכנס לתפקיד והעביר מסר: "עלינו להיות מודל לחיקוי"
האלוף הסרוג, דוד זיני, צילום: דובר צה"ל

מפקד פיקוד ההכשרות והאימונים והגיס המטכ"לי, אלוף מוטי ברוך, סיים את תפקידו, בו שירת בשלוש השנים האחרונות. ובמקומו נכנס לתפקיד האלוף הסרוג דוד זיני. טקס החילופים נערך ביום רביעי האחרון, במפקדת פיקוד ההכשרות והאימונים במחנה "עמנואל" (ג'וליס), במעמד הרמטכ"ל ובראשות מפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי.



האלוף הנכנס דוד זיני אמר בנאומו: "כמפקד פיקוד שתפקידו העיקרי הוא חינוך וחניכה של אנשים ויחידות שאלתי את עצמי: מהי חניכה ומהו חינוך?", זיני הגדיר שלושה מאפיינים משמעותיים: "הראשון הוא דוגמא אישית ומודל לחיקוי - כזו היוצרת הזדהות ורצון להיות ולחיות בדרך מסוימת. השני, הוראה והקניית ידע או מיומנות בדרכים שונות. והשלישי, ליווי, הכוונה והצבת סטנדרט תובעני מחד ומותאם מאידך".

האלוף הסרוג, דוד זיני

האלוף הסרוג, דוד זיני צילום: דובר צה"ל

עוד המשיך ואמר: "לנו בפיקוד, שמורה 'זכות ראשונים' שהיא גם 'אחריות ראשונים' שכן להליכה בראשית הדרך משקל סגולי מיוחד, משקל שונה ומשמעותי מכל הליכה אחרת. כולנו זוכרים לטוב ולרע את המורים שהאירו לנו פני ילדותנו. מדוע? כי מיוחדת היא תחילת הדרך, היא התשתית והיסודות עליהם עומד כל בניין". לדבריו: "עלינו להיות מודל לחיקוי, מודל למנהיגות, לדעת ללמוד וללמד היטב, לדרוש ולתת מרחב פעולה לפקודינו על מנת לחזק את תחושת המסוגלות והאמון ביכולתנו לנצח".

"אין לי ספק שתוביל את האנשים והפיקוד קדימה"

מפקד פיקוד ההכשרות והאימונים והגיס המטכ"לי היוצא, אלוף מוטי ברוך, אמר כי, "אני עומד נרגש, הפעם לא בשל קבלת פיקוד והאחריות על תפקיד משמעותי ונכסף, הפעם זו העת להביט לאחור בהתרגשות ובסיפוק רב על שלושים ושמונה שנים של שירות בצבא ההגנה לישראל, ולמען ביטחון ישראל", ברוך פנה לאלוף הנכנס: "אלוף דוד זיני, לוחם ומפקד עתיר זכיות וניסיון. אתה נכנס לתפקיד מרתק ומשפיע, אין לי ספק שתוביל את האנשים והפיקוד קדימה. אתה במקצוע, בערכים וברוח שהפיקוד, הגיס וצה"ל צריכים".

האלוף הסרוג, דוד זיני

האלוף הסרוג, דוד זיני צילום: דובר צה"ל

מפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי נשא גם הוא דברים: "מוטי, יש מפקדים שמראים לך את השביל, יש כאלה שמשקיעים וצועדים איתך לאורכו ויש את הנדירים והמיוחדים שהם עצמם השביל. כזה היית עבורנו", פתח ואמר.  "דוד, מסלול רב שנים ותפקידים הביא אותך לעמוד כאן איתנו היום. צברת ניסיון עשיר במלחמה ובכל קשת המבצעים, אתה יסודי ושיטתי, ובה בעת, קצין המלא ביוזמה וביצירתיות המשכלל את עצמו פעם אחר פעם. אני בטוח כי תדע להביא לתפקיד החשוב הזה מכישוריך הברוכים, מאישיותך ומניסיונך המבצעי".