10 דברים שלא ידעתם על האלוף הסרוג החדש: למד בתלמוד תורה ואב ל-11 ילדים

תת אלוף דוד זיני הוא הקצין הסרוג שיעלה לדרגת אלוף וימונה למפקד פיקוד ההכשרות והאימונים בזרוע היבשה ומפקד הגיס המטכ"לי. איפה הוא למד לסרוג כיפות? ובאיזה תלמוד תורה למד? | לרשימה המלאה

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/05/23 17:09 יב באייר התשפג

10 דברים שלא ידעתם על האלוף הסרוג החדש: למד בתלמוד תורה ואב ל-11 ילדים
דוד זיני | , צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל פרסם היום (ד') את סבב המינויים הקרוב, כאשר אחד המינויים הבולטים הוא הקצין הבכיר תא"ל דוד זיני שמונה למפקד פיקוד ההכשרות והאימונים בזרוע היבשה ומפקד הגיס המטכ"לי.

זיני נולד ב-1974 בירושלים לאביו הרב יוסף זיני כיום רב שכונה באשדוד. בשנת 1992 התגייס לסיירת מטכ"ל ולאחר שנה בפלגה לוחמת ביחידה יצא לקורס קצינים ומונה למפקד מחלקה בגדוד 12 של גולני. זיני טיפס בין תפקידים בחטיבה החומה, בין תפקידיו בחטיבה - מפקד גדוד 51 (כולל מרד עליו תקראו בהמשך), פיקוד על יחידת אגוז שהיתה אז חלק מחטיבת גולני ועוד שלל תפקידים בצה"ל הגדול.

10 עובדות שלא הכרתם על תת אלוף דוד זיני

1. למד בתלמוד תורה ובישיבה גבוהה

זיני למד בילדותו בתלמוד תורה "מורשה" ובישיבה התיכונית בחיספין. לאחר מכן הוא למד במכינת "קשת יהודה" ובישיבת שבי חברון.

תלמוד תורה

תלמוד תורה 'מורשה' צילום: חדשות כיפה

2. אב ל-11 ילדים

האלוף הטרי הוא בן בכור מתוך עשרה ילדים, והוא מתגורר כיום במושב קשת ברמת הגולן. הוא נשוי ואב ל-11 ילדים.

3. יודע לסרוג 

זיני מחזיק במיומנות אקזוטית במיוחד -  הוא יודע לסרוג כיפות. כשנשאל איך הוא יודע לסרוג, התברר שבאחת המלחמות הוא ישב במקלט וישבה לידו מישהי שסרגה כיפות. הקצין הקשוח ביקש ממנה ללמוד כיצד סורגים, וכך הוא בעצם יודע לסרוג.

כיפות

כיפות | צילום: נתי שוחט פלאש 90

4.הקים את יחידת הקומנדו

ב-6 ביולי 2015 מונה להקים את חטיבת עוז - חטיבת הקומנדו, וב-27 בדצמבר נכנס לתפקידו כמפקד החטיבה הראשון. את תפקידו סיים ב-17 באוגוסט 2017. כמו כן שימש כמפקד המרכז לאימוני יבשה, מפקד עוצבת עידן, מפקד חטיבת אלכסנדרוני, מפקד יחידת אגוז וביצע עוד תפקידים רבים ומגוונים בצה"ל. 

5. הגדוד שלו קיבל צל"ש

גדוד 51 עליו פיקד במהלך מספר מבצעים בעזה בשנים 2006-2008, קיבל צל"ש יחידתי ממפקד פיקוד דרום דאז יואב גלנט, ושר הביטחון בהווה שאישר את מינויו היום.

יואב גלנט שר הבטחון

יואב גלנט שר הבטחון צילום: Yonatan Sindel/Flash90

6. חייל שנשכח בעזה ומרד גדודי

תחת פיקודו כמפקד גדוד 51 התמודד עם שני אירועים - חייל שנרדם באמצע פעילות בעזה ונשכח על ידי הכוח, זיני לקח עשרה חיילים ונכנס לעזה לחלצו. האירוע השני היה מרד של כ-100 מחיילי היחידה שנטשו אימון כמחאה על ביטול העדפת החיילים הוותיקים במשימות.  זיני עבר מחלקה מחלקה ושכנע אותם לחזור. ב-2008 נשפט בהוראת הפצ"ר דאז אביחי מנדלבליט על שימוש בנוהל שכן, זיני נשפט ע"י מפקד פיקוד צפון דאז גדי אייזנקוט שהחליט לתת לו התראה בלבד.

7."אם אני יכול, גם אתם יכולים" - כשאתגר את הצוות באגוז

בכתבה שפורסמה באתר NRG סופר על זיני שנתן משימה לכוח מיחידת אגוז לטפס מעמק החולה לחרמון, כשנכשלו ואמרו לו שזה לא אפשרי עלה עם כל הציוד את המסלול ואמר "אם אני יכול, גם אתם יכולים". כשחייליו התלוננו על כך שביטל את הנוהג שרק צעירים שוטפים כלים, עמד ושטף כלים בעצמו. כונה המג"ד ש"שבר שיאים בחוסר רגישות" כשאסר על חייליו להקים פינות הנצחה ברחבי הבסיס בנימוק "צריך להתעסק בחיים ולא במתים".

8. לוחם ומפקד

בשביל לצאת ולפקד על לוחמיו במהלך מבצע חומת מגן, עצר זיני את לימודיו והשלימם לאחר סיום המבצע, בשנת 2017. לזיני תואר ראשון בלימודי חינוך, תואר שני בביטחון לאומי ומנהל ציבורי ובוגר המכללה לביטחון לאומי 

9. ליווה את שליח האיחוד האירופי למוקטעה באמצע לחימה

באמצע הלחימה בחומת מגן, ליווה שליח של האיחוד האירופאי לאזור לשכת ערפאת שהיה אזור בלב המלחמה.

10. מפקד חטיבת גולני לרגע קצר

במהלך מבצע צוק איתן נפצע מח"ט גולני דאז רסאן עליאן וזיני פיקד באופן החטיבה במהלך הלחימה במהלך מבצע צוק איתן בשג'אעיה, לוחמים שהיו במחיצתו בקרבות באותו מבצע מספרים, כי זיני ניהול את הקרבות בקור רוח. וידע איפה נמצא כל חייל וחייל, למרות שמכורח המציאות הם היו מפוזרים במבנים רבים באיזור. 

עובדת בונוס: ציטוטים מיוחדים

קרא למרכז הלאומי לאימוני יבשה -  בטקס הפרידה ממנו - "ארגז יהלומים", כשניהל את המרד בגדוד אמר "החייל טבעו לבכות, המפקד טבעו לדרוש". המרד התפרץ על רגע מלחמתו לאורך שנות שירותו במה שמכונה "משחקי הפז"ם - העדפת הוותיקים במשימות שונות.

דוד זיני, קודם לדרגת אלוף

דוד זיני, קודם לדרגת אלוף צילום: דובר צה"ל