לוחם סיירת גבעתי: הותר לפרסום שמו של הנרצח בפיגוע בקדומים

הישראלי שנרצח בפיגוע בקדומים הוא סמ"ר שילה אמיר מקיבוץ מירב. הוא הניח אחריו הורים וארבעה אחים. בקיבוץ עדכנו את התושבים: "בצער עמוק ובתדהמה אנו מודיעים כי שילה אמיר שלנו, לוחם סיירת גבעתי, נהרג בפעילות מבצעית באזור קדומים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/07/23 21:32 יז בתמוז התשפג

לוחם סיירת גבעתי: הותר לפרסום שמו של הנרצח בפיגוע בקדומים
שילה אמיר הי"ד, צילום: דובר צה"ל

לוחם צה"ל, סמל-ראשון שילה יוסף אמיר ז"ל, בן 22 מהיישוב מירב, לוחם בסיירת גבעתי, נהרג היום (ה') במהלך פעילות מבצעית סמוך לקדומים מירי מחבל, חבריו לצוות ניטרלו את המחבל זמן קצר לאחר מכן. ההלוויה תיערך מחר בשעה 10:00 בהר הרצל.

"מחבקים ומשתתפים באבלם הכבד של המשפחה"

בקיבוץ מירב עדכנו את התושבים: "בצער עמוק ובתדהמה אנו מודיעים כי שילה אמיר שלנו, בן היישוב, בנם של חברינו דוד ואורלי אמיר, לוחם סיירת גבעתי, נהרג בפעילות מבצעית באזור קדומים. מחבקים ומשתתפים באבלם הכבד של המשפחה. דוד, אורלי, רועי, אתי, שחר וישי".

לוחמים בקדומים, היום |

לוחמים בקדומים, היום | צילום: Hillel Maeir/Flash90

אזור הפיגוע |

אזור הפיגוע | צילום: Hillel Maeir/Flash90

ירה, נמלט חוסל

מפרטי הפיגוע עולה כי במהלך בידוק רכב בכביש 55 סמוך לשעה 15:30 בין שכונת מצפה ישי שבקדומים לצומת ג'ית הקטנה, מחבל פתח באש, פגע בלוחם ופצע אותו באורח אנוש. המחבל נמלט ברגל, ובבריחתו נתקל בישראלים נוספים בצומת ג'ית ופתח לעברם באש, שם כוחות הביטחון השיבו בירי וחיסלו אותו. מותו של הפצוע נקבע במקום הפיגוע. 

המחבל שביצע את הפיגוע הוא אחמד יאסין גידאן, בן 19 - פלשתיני תושב קיבא שבבינימין, ללא רקע ביטחוני קודם. שלוש שעות אחרי הפיגוע הזרוע הצבאית של חמאס פרסמ כרוז רשמי בו היא מקבלת אחריות על הפיגוע, ,שהגיע בתגובה למבצע צה"ל בג'נין ובשל השחתת הקוראן בכפר עוריף.