בני גנץ: "אני מוטרד מאוד מהעתיד"

יו"ר המחנה הממלכתי נותן גיבוי ביטחוני לממשלה, ואומר כי טוב עשתה הממשלה שהגדירה מטרות מדויקות וממוקדות לפעילות המבצעית. מנגד הוא מביע דאגה: "במקום לעסוק בפירוק הדמוקרטיה ובהפיכה משטרית חד צדדית, נתניהו צריך לעצור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/07/23 16:36 יד בתמוז התשפג

בני גנץ: "אני מוטרד מאוד מהעתיד"
בני גנץ | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בישיבת הסיעה של המחנה הממלכתי שהתקיימה היום (ב') העניק חבר הכנסת בני גנץ בגיבוי לכוחות הביטחון שעוסקים בפעילות המבצעית שהחלה הלילה בג'נין, והעביר מסר לנסראללה וסינוואר: "יש לנו את היכולת והנכונות להילחם גם במספר זירות אם נידרש לכך".

"יש לנו את היכולת לנהל לחימה במספר זירות ולהכריע"

גנץ פתח את דבריו ואמר כי "אין ולא יהיה ערי מקלט ביהודה ושומרון. לא למייצרי רקטות, לא לחוליות ירי, לא לכנופיות כמו גוב האריות. מי שיאיים על אזרחי ישראל יסיים בכלא או בקבר. חופש הפעולה בג'נין – בכל האמצעים, ובכל זמן – הוא חלק מתפיסת הביטחון. כולנו מגבים את כוחות הביטחון וצה"ל, סומכים עליהם שיבצעו את משימתם, ומתפללים שישובו הביתה בשלום.

"אני מבקש להעביר מסר גם לאויבינו מחוץ ליהודה ושומרון – ואני אומר זאת מידיעה: יש לנו את היכולת לנהל לחימה במספר זירות ולהכריע. יש לנו גם את הנכונות לעשות זאת אם נידרש לכך. אם נסראללה או סינוואר חושבים שיש להם את היכולת לאתגר אותנו, המחיר יהיה כבד". 

גבול לבנון, שבוע שעבר |

גבול לבנון, שבוע שעבר | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"במקום לעסוק בפירוק הדמוקרטיה ובהפיכה משטרית חד צדדית, נתניהו צריך לעצור"

גנץ אמר כי טוב עשתה הממשלה שהגדירה מטרות מדויקות וממוקדות לפעילות המבצעית. "מדינת ישראל נלחמת בטרור, מגנה על אזרחיה ושומרת על ריבונותה. אנחנו כאופוזיציה אחראית, ניתן גיבוי לממשלה – לפעולות לגדיעת הטרור. לוחמי צה"ל צריכים לדעת, שיש להם את הגב של הציבור הישראלי כולו".

לצד הגיבוי בהיבט הביטחוני, גנץ אמר כי הוא "מוטרד מאוד מהעתיד. דווקא כשאנחנו נאבקים יחד מול הטרור, עלינו לזכור שאחדותנו ועוצמתנו הם תנאי לקיומנו פה. במקום לעסוק בפירוק הדמוקרטיה ובהפיכה משטרית חד צדדית, נתניהו צריך לעצור, להתעסק באתגרים הגדולים, ולא להיכנע לפוליטיקה הקטנה. עליו לנהוג באחריות לאומית".

"בשבוע שבו פוקע חוק הגיוס, בלי שמונחת כל אלטרנטיבה להמשך קיום צבא העם, אני מוטרד מהעתיד. אין לנו פריבילגיה לפרק את צה"ל והחברה הישראלית, אין לנו תחליף למי שפועל כרגע בג'נין או בכל מקום אחר במבנה המוכר לנו כצבא העם ודווקא בימים כאלו, חשוב שנזכור זאת, ונפעל בהתאם".