מאות שוטרים בנתב"ג: נערכים לקראת המחאות

במשטרה משנים ברגע האחרון את התכניות לקראת ההפגנות בנתב"ג שייערכו על אף הפעילות הצבעית בג'נין: המפגינים יכונסו במתחם חדש סמוך לטרמינל 3, כדי לא לשבש את התנועה

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/07/23 15:04 יד בתמוז התשפג

מאות שוטרים בנתב"ג: נערכים לקראת המחאות
ההפגנה מחוץ לנתב"ג, צילום: Erik Marmor/Flash90

על אף המבצע הצבאי בג'נין, מובילי המחאה נגד הרפורמה המשפטית מתכננים היום (ב') להגיע  לנתב"ג כדי למחות נגד המשך החקיקה של הרפורמה המשפטית. בתוך כך, המשטרה נערכת לקראת האירוע, ושעות בודדות לפני שהתחיל שינתה את הנחיותיה למפגינים. לפי ההוראות החדשות אושר מתחם חדש סמוך לטרמינל 3, בו ייקלטו המפגינים על מנת שלא יפריעו לתנועה בנמל התעופה.

מאות שוטרים יתפרסו לשם שמירה על הסדר הציבורי

כאמור, מפקד מחוז מרכז - ניצב אבי ביטון סערך סיור שטח בנתב"ג יחד עם מארגן המחאה, במסגרתו אישר יחד עם מנכ"ל רשות שדות התעופה, מתחם חדש סמוך לטרמינל 3, לשם קליטה בטוחה של באי המחאה באופן המונע שיבוש הסדרי התנועה, מטעמים ביטחוניים.

שוטרי מחוז מרכז ומרחב נתב"ג השלימו את היערכותם המבצעית לאבטחת המחאה הצפויה היום בשדה התעופה, כאשר מאות שוטרים יתפרסו לשם שמירה על הסדר הציבורי והתנועה, בהתאם לתנאים שנקבעו והועברו לידיעת המארגנים.

נתב"ג

נתב"ג צילום: Gili Yaari/Flash90

לא תותר התארגנות במתחם אחר מחוץ ל"גן ארץ ישראל"

בתוך כך, מפקד מחוז מרכז - ניצב אבי ביטון ביקש הבוקר בתום הערכת מצב, לבחון חלופות למתחם המקורי שהוקצה למחאה סמוך לטרמינל 1, וזאת בכדי לאפשר קליטה בטוחה ונגישה יותר של באי המחאה, המותאמת למספר המוחים הצפוי להגיע ובאופן שיאפשר שמירה אפקטיבית על על הסדר הציבורי בדגש על מניעת שיבוש הסדרי התנועה, המהווים ציר בטחוני המחויב להישאר פתוח כל העת.

כאמור, מפקד המחוז ומארגן המחאה סיכמו את תנאי המחאה החדשים -לעניין המתחם החדש ושמירת הסדרי התנועה פתוחים בביטחה, כאשר הממ"ז הדגיש כי לא תותר התארגנות במתחם אחר מחוץ ל"גן ארץ ישראל", וכל התקהלות אסורה במקום אחר, תיאכף באופן ממוקד ומיידי.