ההפגנה בנתב"ג בכיר ברשות שדות התעופה מזהיר: "אם הדרכים ייחסמו - זו תהיה קטסטרופה"

לקראת ההפגנה נגד הרפורמה המשפטית בנתב"ג, דובר רשות שדות התעופה עופר לפלר מסביר מדוע אסור לחסום צירים בדרך לשדה, מספר על ההיערכות ומציע לכל מי שלא טס לא להגיע מחר לאזור: "נערכים לתפעל את נמל התעופה כמו בכל יום, בשגרה ובחירום"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 02/07/23 17:37 יג בתמוז התשפג

בכיר ברשות שדות התעופה מזהיר: "אם הדרכים ייחסמו - זו תהיה קטסטרופה"
נתב"ג, צילום: Moshe Shai/FLASH90

ההפגנה בנתב"ג: מארגני המחאה נגד הרפורמה המשפטית צפויים להפגין מחר (ב') בנמל התעופה בן גוריון. "ביום שני תהיה מחאה שטרם נראתה בנתב"ג", הבטיחו ראשי המחאה נגד הרפורמה. בתוך כך, במשטרה הבהירו כי יאפשרו את ההפגנה באזור אך לא יאפשרו חסימת צירים בנמל התעופה וכל ניסיון לשבש את התנועה במרחב.

בשיחה עם "חדשות כיפה", מסביר הדובר של רשות שדות התעופה, עופר לפלר, מדוע אסור שהדרכים לשדה התעופה ייחסמו, מספר על ההיערכות של הרשות ושל המשטרה לקראת ההפגנה ומציע לכל מי שלא טס לא להגיע מחר לאזור.

"במידה והדרכים ייחסמו ויתרחש אירוע של חירום תעופתי - זו תהיה קטסטרופה"

"רק אתמול בלילה חווינו אירוע של חירום תעופתי", מציין לפלר ומסביר, "באירוע מסוג זה, כל הדרכים לאירוע צריכות להיות פתוחות כדי שכל כוחות ההצלה, האמבולנסים, רכבי הכיבוי, המשטרה עובדי רשות יגיעו לזירה במהירות האפשרית. אירוע חירום הוא מאפס למאה בשניות ואסור שהדרכים לשדה יהיו סגורות או פקוקות. במידה והדרכים ייחסמו ויתרחש אירוע של חירום תעופתי, זו תהיה קטסטרופה".

נתב"ג

נתב"ג צילום: Gili Yaari/Flash90

לדבריו, על המפגינים להתחשב בציבור הנוסעים. "מה שחשוב הוא התנהגות האוכלוסייה שאיננה טסה. אנחנו נמצאים בקיץ, ובין 85 ל-90 אלף נוסעים צפויים לעבור מחר בנמל ולכן אין מקום לפגוע בנוסעים ואין מקום לפגוע בעורק הפתוח של מדינת ישראל. צריך להוציא את נמל התעופה בן גוריון מהמגרש של המשחק הפוליטי, בין אם ימין או שמאל".

"מי שלא צריך להגיע לשדה התעופה - שלא יבוא"

הבכיר מסביר איך הרשות נערכת לקראת ההפגנות בנמל התעופה ומציע לכל מי שלא טס לא להגיע מחר לאזור. "שדה התעופה נערך לתפעל את נמל התעופה כמו בכל יום, בשגרה ובחירום. אנחנו מתכננים להפעיל את השדה במתכונת הרגילה שלו ולוח הטיסות לא ישתנה. אנחנו מבקשים מאנשים להגיע מחר שלוש שעות לפני הטיסה עם סבלנות וסובלנות ולהגיע באמצעות רכבת ישראל. בנוסף, מי שלא צריך להגיע לשדה התעופה, כמו מקבלי פנים או מלווים, שלא יבוא".

בן גביר: "חופש מחאה - כן. אנרכיה, חסימות כבישים - לא"

גם השר  לביטחון פנים איתמר בן גביר הודיע לאחר הערכת מצב שקיים עם בכירי המשטרה והייעוץ המשפטי כי לא יאפשר הפרות סדר: "המדיניות שלי היא ברורה: חופש מחאה - כן. אנרכיה, חסימות כבישים, הפרעה לאזרחים תמימים שיתוק שדה תעופה וסיכון חיי אדם - ממש לא". לדברי השר, "מצפה מהמשטרה לפעול בהתאם לחוק ובשיוויניות ולגלות אפס סובלנות מול כל ניסיון לפעול בניגוד לחוק".