מפגינים חוסמים את נמל חיפה: גדרות תיל נפרשו על הכביש וצמיגים בוערים

שעות ספורות לפני הדיון בצמצום עילת הסבירות: מפגינים נגד הרפורמה המשפטית חסמו את ציר הכניסה לנמל חיפה באמצעות תיל וצמיגים, במשטרה בינתיים לא מגיבה

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/07/23 09:44 יד בתמוז התשפג

מפגינים חוסמים את נמל חיפה: גדרות תיל נפרשו על הכביש וצמיגים בוערים
חסימת נמל חיפה, צילום: Shir Torem/Flash90

על רקע המבצע בג'נין, ושעות ספורות לפני ישיבת ועדת חוקה שתדון בעילת הסבירות, ההפגנות נגד השינויים במערכת במשפט נמשכות. אלפי מפגינים התקבצו היום (ב') בנמל חיפה וחסמו את ציר כניסת המשאיות לנמל, "שער המטענים", באמצעות תיל שהניחו על הכביש וצמיגים בוערים. כתוצאה מכך נוצרו בכביש פקקים גדולים. המשטרה בינתיים נמנעת מלהתערב בהפרות הסדר. 

הפגנה בנמל חיפה

הפגנה בנמל חיפה צילום: Shir Torem/Flash90

כאמור, בשעה 11:30 יכינו בוועדת חוקה את תיקון עילת הסבירות לקריאה ראשונה. לפי הנוסח המוצע לסעיף 15 לחוק יסוד: השפיטה - "על אף האמור בחוק-יסוד זה, מי שבידו סמכות שפיטה על פי דין, לרבות בית המשפט העליון, לא ידון ולא ייתן צו נגד הממשלה, ראש הממשלה, שר משריה או נבחר ציבור אחר כפי שייקבע בחוק, בעניין סבירות החלטתם".

המחאה הצפויה בנתב"ג

אחר הצהריים צפויה להתחיל מחאה בנתב"ג, "ביום שני תהיה מחאה שטרם נראתה", כך לפי ראשי המחאה נגד הרפורמה. בתוך כך, במשטרה הבהירו כי יאפשרו את ההפגנה באזור אך לא יאפשרו חסימת צירים בנמל התעופה וכל ניסיון לשבש את התנועה במרחב.