בגלל צרפת: ההנחיה החריגה של המפכ"ל

בעקבות האירועים האלימים בצרפת בימים האחרונים, מפכ"ל המשטרה הנחה את אגף המבצעים, חטיבת המודיעין והיחידה לקשרי חוץ, ללמוד את השתלשלות אירועי הפרות הסדר האלימות

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/07/23 16:26 יג בתמוז התשפג

בגלל צרפת: ההנחיה החריגה של המפכ"ל
המפכ"ל ה קובי שבתאי, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בישיבת הבוקר השבועית של פיקוד המשטרה, הנחה המפכ"ל את פיקוד אגף המבצעים של משטרת ישראל, חטיבת המודיעין והיחידה לקשרי חוץ לבחון מה הוביל למחאות ולתגובה הקיצונית של המפגינים בצרפת, מה היו הנחיות המשטרה, כיצד פעלה לפני האירוע שהוביל למחאות ותוך כדי שהאירוע מסלים להפרות סדר אלימות ברחבי צרפת.

הפרות סדר, שוטרים פצועים ומעל 1000 עצורים

כזכור, מותו של נאאל מ', צעיר צרפתי-אלג'יראי, שנורה למוות בידי שוטר שנערכה לו ביקורת מסמכים, הצית פרעות ומחאות אלימות בכל רחבי צרפת, שנמשכות כבר ארבעה ימים וכללות ונדליזם, הרס וביזה. בלילה האחרון עצרה המשטרה הצרפתית מותר מ-1,330 אנשים, וכ-70 שוטרים נפצעו כתוצאה במהלך מילוי תפקידם. 

לפני מספר חודשים: מחאות סוערות בפריז על הפנסיה

לפני מספר חודשים: מחאות סוערות בפריז על הפנסיה צילום: shutterstock

נזכיר כי אירוע דומה, במהלכו התרחשו הפרות סדר אלימות בישראל בקרב אוכלסיה אזרחית, בהתרחש בחודש מאי 2021, בזמן מבצע שומר החומות. אז התרחשו ברחבי ישראל התפרעויות והפרות סדר חמורות בעוצמות גבוהות ובהיקפים נרחבים. במהלכן נהרגו ונרצחו שלושה אזרחים ונפצעו מאות, כולל 306 שוטרים בכ-520 מוקדי אירועים מתועדים שבשיאם השתתפו כ-6,000 תושבים מקרב ערביי ישראל, כך על פי הערכת גורמי ביטחון מוסמכים. כ-3,200 נעצרו, מהם כ-240 יהודים.

"שומר החומות"

"שומר החומות" צילום: Avshalom Sassoni/Flash90