שבתאי ובן גביר סיכמו: אשד יודח - זה התפקיד שיקבל

השר לביטחון לאומי ומפכ"ל המשטרה הוציאו הודעה משותפת וסיכמו על תאריך עזיבתו של המפכ"ל. בנוסף אישרו השניים את סבב מינוי הבכירים במשטרה, ניצב עמי אשד יועבר מתפקידו. המועמד למפכ"לות יורם סופר ימונה לפרוייקטור לחברה הערבית

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 28/06/23 20:59 ט בתמוז התשפג

שבתאי ובן גביר סיכמו: אשד יודח - זה התפקיד שיקבל
שבתאי ובן גביר, פגישה ראשונה מזה שבועיים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחרי שמפכ"ל המשטרה כבר אמר בקולו כי יעזוב את המשטרה בתום הקדנציה, הערב (ד') בהודעה משותפת של השר בן גביר והמפכ"ל שבתאי הודיעו השניים כי הגיעו לסיכום על מועד עזיבתו של שבתאי ובמקביל אישרו את שורת המינויים בצמרת המשטרה.

עמי אשד יועבר מתפקיד מבצעי

"המפכ"ל הודיע לשר כי הוא יסיים את כהונתו ב17 בינואר 2024 כמתוכנן" נכתב בהודעה המשותפת, "עוד סוכם, כי השר והמפכ"ל ימשיכו בעבודה משותפת עד לסיום כהונת המפכ"ל, וימשיכו לפעול לחיזוק משטרת ישראל, ולטובת אזרחי המדינה". בנוסף, כאמור, החליטו השניים על סבב מינויים בכירים במשטרת ישראל.

עמי אשד, בלב הסערה

עמי אשד, בלב הסערה צילום: Erik Marmor/Flash9

לאחר הדרמות סביב מפק מחוז תל אביב עמי אשד, החליטו השניים כי אשד יועבר לתפקיד שאינו מבצעי וימונה לתפקיד ר' אגף ההדרכה. מי שיחליף את אשד כמפקד מחוז תל אביב הוא ניצב פרץ עמר. עוד במינויים: למפקד מחוז דרום ימונה ניצב אמיר כהן, למפקד מחוז חוף ימונה תת ניצב דני לוי, שיקודם לדרגת ניצב ולמפקד מג"ב ימונה תת ניצב בריק יצחק, שיקודם לדרגת ניצב.

ניצב יורם סופר

ניצב יורם סופר צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

יורם סופר ימונה לפרוייקטור החברה הערבית

מינוי מקרן נוסף, הוא מינויו של ניצב יורם סופר לפרוייקטור לפשיעה הערבית. סופר, אחד המועמדים לרשת את שבתאי בתפקיד המפכ"ל הבא, התבטא לאחרונה בעד מדיניותו של השר בן גביר, מהלך עליו נמתחה עליו ביקורת מתוך המשטרה כשאח הניצבים אמר עליו "חנופה זולה ומביכה של ניצב שרוצה להתמנות למפכ"ל ומבקש לרקוד על פי חלילו של השר הממנה".