ברקע ההפגנות הסוערות: נתניהו יכנס דיון בנושא "הגבלות במרחב הציבורי"

בעקבות ההפגנה הסוערת של מתנגדי הרפורמה מול בית השר לוין ואיומים שהתקבלו נגד שרים וחברי כנסת מהקואליציה, ראש הממשלה ייפגש עם כמה שרים לדיון מיוחד בנושא "הגבלות במרחב הציבורי"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 29/06/23 08:36 י בתמוז התשפג

ברקע ההפגנות הסוערות: נתניהו יכנס דיון בנושא "הגבלות במרחב הציבורי"
מחאה נגד הרפורמה , צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

ברקע ההפגנות הסוערות נגד הרפורמה המשפטית, ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס הבוקר (ה')  דיון בנושא הגבלות במרחב הציבורי בעקבות מה שהוגדר על ידי בכירים בממשלה כ"התקפות והתפרעויות נגד פוליטיקאים מול אוזלת יד של מערכת שלטון החוק", כך על פי פרסום של עיתון "ישראל היום".

הדיון יכונס על רקע המחאה מול ביתו של שר המשפטים יריב לוין השבוע ועקב איומים נוספים שהתקבלו נגד שרים וחברי כנסת מהקואליציה. בין השרים שהוזמנו לדיון: שר המשפטים יריב לוין והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. לדיון הוזמנה גם היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה. 

גלי בהרב מיארה

גלי בהרב מיארה צילום: Shir Torem/Flash90

חסמו כבישים והבעירו צמיגים: 6 עצורים בהפגנה מול ביתו של יריב לוין

נזכיר כי ביום שלישי האחרון, מאות מפגינים נגד חקיקת הרפורמה המשפטית הפגינו מול ביתו של שר המשפטים יריב לוין במודיעין. במהלך ההפגנה המשטרה עצרה מספר חשודים בהפרת הסדר הציבורי בעיר, לאחר שהבעירו צמיג בלב שכונת מגורים תוך ניסיון לחסום ציר תנועה. המפגינים מקבוצת "אחים לנשק" נשאו מיצג בדמות נקניק ענק, עליו נכתב: "ממעדניית יריב לוין - זה כבר לא סלמי".

הפגנה מול ביתו של יריב לוין,ארכיון

הפגנה מול ביתו של יריב לוין,ארכיון צילום: Jonathan Shaul/Flash90

השר בן גביר הגיב לאירועים וטען כי היה מדובר במפגיני ימין "היו נעצרים עשרות". "התפרעויות אנרכיסטים שמבעירים צמיגים וחוסמים כבישים עם גדרות תיל מול ביתו של יריב לוין - לא מתקבלות על הדעת. חופש מחאה כן, אלימות ואנרכיזם לא. חשוב שהמשטרה פעלה ופועלת למעצר האנרכיסטים אבל אין ספק שאם היה מדובר בהתפרעויות ימין היו נעצרים עשרות והיועצת המשפטית הייתה דואגת לבקש לעצור אותם עד לתום ההליכים", טען השר לביטחון לאומי. "לצערי קומץ מתפרעים משתק את ישראל בגיבוי היועמ"שית גלי בהרב מיארה".