אהוד ברק בהפגנה בחיפה: "על המחאה להתגבר ולעבור למרי אזרחי"

במהלך הפגנה נגד הרפורמה המשפטית בחיפה, ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, קרא להעביר את ההפגנות למרי אזרחי: "עלינו להגביר את המחאה ולסיים את ההידברות מיד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/06/23 21:45 כא בסיון התשפג

אהוד ברק בהפגנה בחיפה: "על המחאה להתגבר ולעבור למרי אזרחי"
צילום: Avshalom Sassoni‎‏/Flash90

השבוע ה-23 למחאה: בעוד השיחות בבית הנשיא נמשכות, ההפגנות נגד הרפורמה המשפטית של שר המשפטים, יריב לוין, נערכות הערב (מוצאי שבת) במספר מוקדים ברחבי הארץ. בהפגנה שהתקיימה בחיפה, השתתף ראש הממשלה לשעבר,אהוד ברק, ואמר כי המחאה צריכה להתגבר ולעבור למרי אזרחי.

"על המחאה להתגבר ולעבור למרי אזרחי"

"עוד לא ניצחנו במערכה", אמר ברק בבנאומו, "מחוללי ההפיכה לא הרימו ידיים. נתניהו עובר מבליץ חקיקתי לסלמי פולני. אותה מטרה בשיטה אחרת. נתניהו היה ועודנו זקוק לזמן בכל מחיר. כדי להעביר תקציב, להרגיע את הרוחות בבית, לקבל הזמנה לבית הלבן, ומעל לכל - למסמס ולהחליש את המחאה. מסקנתי: זו איננה העת לפסק זמן. אסור לנו לשגות באשליות: עלינו להגביר את המחאה ולסיים את ההידברות מיד".

ברק על רקע שלט שמשווה את ישראל לגרמניה

ברק על רקע שלט שמשווה את ישראל לגרמניה צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

כאמור, ברק קרא כי המחאה צריכה לעבור למרי אזרחי. "לשם כך על המחאה להתגבר ולעבור למרי אזרחי. אי-ציות אזרחי בלתי אלים. התסריט למרי אזרחי כבר נכתב על ידי מהטמה גנדי, מרטין לותר קינג ועוד. אני קורא לאזרחי ישראל להתכונן לפעול, וכשתבוא הקריאה - להיענות לה. אנחנו נילחם, ואנחנו לא מפחדים מאף אחד ומשום דבר".

עשרות מפגינים צרו על מלון בו שהו נתניהו ולוין

עשרות מפגינים מטעם מחאת המילואימניקים "אחים לנשק" נצפו מחוץ למלון דן בקיסריה, שם נפגשו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין. מול המפגינים נפרסו עשרות שוטרים, שמנעו מהם להתקרב לשטח המלון. המפגינים נשמעו זועקים "'לוין צא אלינו, בוא תשמע אותנו" ו"יריב לוין, כאן זה לא פולין'".