ערוץ 14 מסתבך: 10 מיליון והתנצלות או שתוגש תביעה

לאחר שבתוכניתו של שמעון ריקלין, טען הרב אמנון יצחק כי "על הרכבות השואה היה כתוב מפא"י", במפלגת העבודה מגיבים בהתרעה לפני תביעה ודורשים התנצלות ותרומה או שיגישו תביעה: "לא ניתן להמשיך להשמיץ ולהשחיר את מפלגת העבודה"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 27/06/23 22:47 ח בתמוז התשפג

ערוץ 14 מסתבך: 10 מיליון והתנצלות או שתוגש תביעה
צילום: ערוץ 14

מפלגת העבודה הגישה היום (ג') מכתב התראה לפני הגשת תביעה נגד ערוץ 14 והרב אמנון יצחק, בו היא דורשת להתנצל על הדברים "השקריים והמסיתים" לדבריהם שאמר הרב אמנון יצחק בתוכניתו של שמעון ריקלין בערוץ.

10 מיליון או תביעה: המכתב לערוץ 14

המפלגה הגישה התראה טרם פניה לערכאות משפטיות לבעלי הערוץ יצחק מירילשוילי ולרב אמנון יצחק בגין דבריו. "מעבר לכך שהתבטאות זו מוציאה את דיבתה של מרשתי רעה כמו גם של עשרות אלפי חבריה" כתבו במפלגה, "יש בה כדי לשמש חומר לתעמולה שקרית של מכחישי שואה רבים", נכתב במכתב ההתראה שנשלח בידי עורך הדין עמרי שגב, היועץ המשפטי של המפלגה. 

צילום: Miriam Alster/Flash90

 במפלגה הדגישו כי זהו מכתב טרם נקיטת הליכים ובמפלגה הציעו "פשרת חינוכית" לדבריהם שכוללת: התנצלות פומבית של הרב והתחייבות של ערוץ 14 לשדר תוכן חינוכי אשר יועבר על ידי נציגות ממפלגת העבודה הנוגע לשואת העם היהודי. בנוסף, במפלגת העבודה תרומה בסך 10 מיליון שקלים מהערוץ ומהרב אמנון יצחק לעמותה לרווחת ניצולי שואה.  

צשמעון ריקלין, הרב אמר את דבריו בתוכניתו.ילום: אמיר לוי/פלאש 90

"נתניהו והשופרות שלו חייבים להתחיל לשלם" 

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי אמרה: "לא ניתן להמשיך להשמיץ ולהשחיר את מפלגת העבודה הציונית והדמוקרטית, המפלגה שהקימה את המדינה לא ניתן למחוק לערער. נתניהו והשופרות שלו חייבים להתחיל לשלם מחיר יקר על ההסתה והאלימות שהם מפיצים".