ב"הארץ" מגיבים: עיתונאים לא צריכים לקבל כאלה מינויים

בעיתון "הארץ" מסבירים מדוע דרשו מעורך הספרות שלהם, להסיר את מועמדותו מהמינוי לוועדה עליו הכריז השר מיקי זוהר ואומרים כי "למדנו עליו רק מהודעת שר התרבות"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 27/06/23 19:39 ח בתמוז התשפג

ב"הארץ" מגיבים: עיתונאים לא צריכים לקבל כאלה מינויים
בני ציפר, עוזב את הוועדה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

לאחר ששורת המינויים החדשים של שר התרבות מיקי זוהר לוועד הנאמנים של פרסי הספרות: גדי טאובנווה דרומי ובני ציפר, עוררה ביקורת רבה על כך שבחר במכוון מקורבים לנתניהו בלבד, בני ציפר בחר לוותר על המינוי. זאת לאחר שהתבקש לעשות כך מעיתון "הארץ" שמעסיק אותו.

"בני ציפר לא עדכן אותנו מראש על המינוי"

הערב ב"הארץ" מסבירים גם מדוע. בתגובה לריאיון עם ציפר בתוכנית "הצינור", אומרים בעיתון כי ציפר לא עדכן אותם וכי הם באופן כללי מתנגדים לעבודת עיתונאים עם גופי הממשלה: "עמדתנו היא שעיתונאים לא צריכים לקבל עליהם מינויים ממשלתיים, ודאי שלא בתחומי הסיקור שלהם. לצערנו בני ציפר לא עדכן אותנו מראש על המינוי, ולמדנו עליו רק מהודעת שר התרבות".

מיקי זוהר

מיקי זוהר, הוועדה עוררה סערה. צילום: אורן כהן

"זו אחת הוועדות הכי משעממות שיש בעולם"

בריאיון "לוואלה" הסביר היום (ג') ציפר מה עמד מאחורי החלטתו. "חשבתי שזה כבוד ושיערתי שבחרו אותי מטעמים מקצועיים, כי אני עורך ספרותי ומנהל פסטיבל המשוררים במטולה, אז יש לי ניסיון", הסביר העיתונאי. "לא חשבתי שבחרו בי בגלל שאני מקורב לנתניהו. מה שקרה שזה הוכתם בפוליטיקה. ראו את התמונה שלי עם נווה דרומי וגדי טאוב, כאילו זה שלושה פאשיסטים שנכנסו לוועד. אלמלא זה היה כזה בוטה מי בכלל היה שם לב לזה. הרי זו אחת הוועדות הכי משעממות שיש בעולם, זו וועדה שבוחרת את הוועדות".