מיקי זוהר: אם זה יקרה נצטרך לקדם את הרפורמה באופן חד צדדי

שר התרבות והספורט התייחס לדברי ראש הממשלה כי הרפורמה המשפטית תחזור, והעריך כי השיחות בבית הנשיא לא יבשילו בגלל האופוזיציה. עוד הוא אמר: "אנחנו רוצים ליצר רפורמה בלי לייצר קרע בעם ישראל. רוצים הסכמות רחבות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/05/23 18:27 ד בסיון התשפג

מיקי זוהר: אם זה יקרה נצטרך לקדם את הרפורמה באופן חד צדדי
השר מיקי זוהר | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו יצר הבוקר (ד') סערה והחזיר את הרפורמה המשפטית לדיון הציבורי. לאחר אישור תקציב המדינה לשנים 2023-2024, נשאל נתניהו בראיון קצר לערוץ 14 האם הרפורמה המשפטית תחזור, והשיב: "בוודאי". אחר הצהריים בסרטון חדש, ניסה ראש הממשלה למזער נזקים ואמר: "נמשיך במאמצים שלנו להגיע להסכמה רחבה ככל האפשר בנושא הרפורמה". גם שר התרבות והספורט מיקי זוהר התייחס לדברים. 

"נצטרך לקדם את הרפורמה באופן חד צדדי"

בראיון שנערך עמו ב"חדשות 12", התייחס זוהר תחילה לאמירות שהשמיעו חברי הכנסת לפיד וגנץ וכינה אותן "ריקות מתוכן". על דברי ראש הממשלה אמר: "נתניהו אמר ובצדק שאנחנו מחויבים לתהליך הרפורמה והשאיפה היא לעשות את זה בהסכמה רחבה. השהינו את הרפורמה לא כי חשבנו שלא צריך אותה, אלא כדי לאחות את הקרע בעם והשנאה ברחובות". 

זוהר אמר כי המשימה הגדולה ביותר היא להגיע להסכמות רחבות, "אבל צריך להגיד, אם לא נגיע להסכמות וכפי הנראה לא נגיע להסכמות, משום שהאופוזיציה חושבת שאם היא לא תגיע איתנו להסכמות הם יתדלקו את המחאות, אנחנו נצטרך לקדם את הרפורמה באופן חד צדדי, מה נביא לכנסת לאחר שהשיחות בבית הנשיא כנראה יופסקו לצערי הרב? אולי נחזור לשיטה אחרת של פעולות? משהו מאוזן יותר? עדיין לא יודע לומר מה".

השר אמר כי אם לא תקודם חלק מהרפורמה, והדגיש את המילה חלק, "הקואליציה לא תוכל להישמר. אני חושש, הקואליציה הזו כולה הגיעה לעולם מתוך רצון לעשות תיקונים במערכת המשפט, ובהכרח נעשה בה תיקונים. אנחנו לא נלך לשום מקום, נשלים 4 שנים. אנחנו רוצים ליצר רפוררמה בלי לייצר קרע בעם ישראל. רוצים הסכמות רחבות".

נתניהו מרגיע: נמשיך במאמצים להגיע להסכמה: 

גנץ: "מדינת ישראל תרעד"

אחרי ההתבטאות של נתניהו הבוקר, תקף יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ: "דווקא בעת מרובת האתגרים הזו, נתניהו מרגיש שוב שיכרון כוח ומדבר על החזרת ההפיכה המשטרית לשולחן. אז אני מזכיר לו - שטיפשות זה לחזור על אותה פעולה ולצפות לתוצאות אחרות. אני מבטיח לו, שאם הדיבורים יהפכו למעשים – הפעולות שראינו יהיו רק הסיפתח. מדינת ישראל תרעד והוא יתנגש במגבלות הכוח".