ימונו תומכי נתניהו מובהקים: ההחלטה של מיקי זוהר שהדליקה את סופרי השמאל

שר התרבות והספורט, מיקי זוהר הכריז על הצטרפותם של בני ציפר, גדי טאוב ונוה דרומי לחברי וועד הנאמנים של פרסי הספרות | תנועת מחאת הסופרים תקפו: "תועמלנים בשירות משפחת נתניהו וההפיכה המשטרית"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 26/06/23 23:07 ז בתמוז התשפג

ימונו תומכי נתניהו מובהקים: ההחלטה של מיקי זוהר שהדליקה את סופרי השמאל
יו"ר הוועדה המסדרת, מיקי זוהר, צילום: שמעון מלכה, דוברות הכנסת

שר התרבות והספורט, מיקי זוהר הודיע היום (ב') על מינוי של שלושה חברים חדשים לוועד הנאמנים של פרסי הספרות: הדוקטור גדי טאוב, הפובליציסטית נווה דרומי ועורך הספרות בני ציפר שבחר שלא להתמנות לוועד, אחרי שהתבקש לעשות כך מעיתון "הארץ" שמעסיק אותו. שלושת החברים החדשים, הם מתומכיו הבולטים של ראש הממשלה בנימין נתניהו והם מצטרפים למשוררת והמתרגמת סיון בסקין והסופר משה גוטמן שכבר חברים בוועדה. 

השר זוהר הסביר כי החלטתו נבעה מרצון לייצוג מגוון בוועדה. "הגיע הזמן לייצוג מגוון וכולל של הספרות העשירה שיש בישראל ולתת ביטוי לכל הסופרים הישראלים מכל חלקי העם. אני בטוח שחברי הוועדה יעשו את עבודתם החשובה על הצד הטוב ביותר", כתב זוהר.

ד"ר גדי טאוב

ד"ר גדי טאוב צילום: ללא

תנועת מחאת הסופרים: "תועמלנים בשירות משפחת נתניהו וההפיכה המשטרית"

בעקבות הפרסום, תנועת מחאת הסופרים תקפו את ההחלטה של השר זוהר. "דברי השר, כאילו הוא מביא לאיזון הייצוג של סופרי ישראל בחבר הנאמנים הם דברי מרמה וכחש, כאילו עד כה לא היה ייצוג ראוי לכלל סופרי ישראל בחבר הנאמנים, ורק עתה, בזכות החדרתם של שלושה תועמלנים אלה לחבר הנאמנים יבוא הדבר על תיקונו. האמת היא שהשר מנסה להיאבק בסופרי ישראל דרך השלטת רוב תועמלני ימני בוועדה וכך למנוע מסופרי ישראל את פרסי המעט, המאפשרים את קיומם ואת כתיבתם".