עימות חריף בין המפכ"ל לבן גביר סביב העבודות בגולן

בצל המחאות האלימות של העדה הדרוזית: עבודות הכשרת הקרקע לבניית הטורבינות בגולן התחדשו, על אף המחלוקת החריפה בין בן גביר לבין המפכ"ל בנושא

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/06/23 11:58 ג בתמוז התשפג

עימות חריף בין המפכ"ל לבן גביר סביב העבודות בגולן
מחאות הדרוזים בגולן, צילום: Ayal Margolin/Flash90

לאחר מחלוקת קשה בין בן גביר למפכ"ל - עבודות הטורבינות יתחדשו: מחלוקת התגלעה הבוקר (ה') בהערכת המצב בין המפכ"ל שבתאי לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, מחאת הדרוזים נגד בניית הטורבינות ברמת הגולן. בעוד בן גביר סירב גם לדחייה זמנית של עבודות הבניה בטענה שזה מהווה "התקפלות", שבתאי טוען כי רצוי לדחות את בניית הטורבינות עד אחרי תום חג הקורבן. בן גביר התעקש על עמדתו ובתוך כך חברת אנרג'יקס, האחראית על בניית הטורבינות, המשיכה הבוקר בעבודות בגולן על אף המחאות.

במשטרה מכחישים את הפרסומים לפיהם הורו על עצירת הבנייה: "בניגוד לפרסומים שגויים משטרת ישראל לא הורתה לעצור את העבודות על הקמת הטורבינות ברמת הגולן. ההחלטה כזו היא של הדרג המדיני בלבד".

בן גביר ושבתאי, הכהונה לא תוארך

בן גביר ושבתאי. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נתניהו: "מדינת ישראל היא מדינת חוק"

ראש הממשלה נתניהו הגיב לכאוס המשתולל ברחבי הארץ ואמר: "יש ימים שבהם צריך לומר את המובן מאליו - מדינת ישראל היא מדינת חוק. אזרחי ישראל כולם מחויבים לכבד את החוק. אנחנו לא נקבל התפרעויות לא ברמת הגולן ולא ביהודה ושומרון. 

נזכיר כי אלפי דרוזים יידו בקבוקי תבערה ואבנים ונקטו באלימות קשה כלפי כוחות המשטרה המאבטחים את עבודות  הקמת הטורבינות ברמת הגולן, במהלך ההתפרעויות דרוזים רבים הגיעו לנקודת המשטרה במסעדה שבגולן וניסו להשתלט עליה. הפרות הסדר כללו יידו אבנים, הצתת גלגלים, ניקוב גלגלים של ניידות משטרה, ואף ירי חי. לדברי המשטרה, חלק מהשוטרים נפצעו מאבנים שהושלכו לעברם. בתגובה, המשטרה הדפה את הקבוצה והרחיקה אותם מהשטח. 

הפרות סדר של תושבים דרוזים בגולן

הפרות סדר של תושבים דרוזים בגולן צילום: דוברות המשטרה

בן גביר והמפכ"ל יפגשו בהמשך היום לדון על המשך תפקידו של שבתאי

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ומפכ"ל קובי שבתאי צפויים להיפגש היום בשעות הצהריים, כדי לדון בהמשך כהונתו של שבתאי בתפקיד. זוהי פגישה ראשונה של השניים מאז שנחשף כי בן גביר החליט כי המפכ"ל לא ימשיך לכהונה נוספת -  החלטה שהתקבלה כאשר שבתאי שהה בגרמניה כדי לסעוד בן משפחה חולה ומשקפת את יחסיהם העוינים.

במידה ואכן בן גביר יודיע למפכ"ל כי הוא מסיים את תפקידו במשטרה ולא ימשיך לשנה רביעית, ישנם כבר מספר מועמדים לתפקיד המפכ"ל - ועל פי ההערכה בן גביר יבחר מבין כמה ניצבים. ביניהם - ניצב יורם סופר, מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן ומפקד מחוז מרכז ניצב אבי ביטון.