סכנת הדחה: הפגישה המכריעה של המפכ"ל ובן גביר

אחרי שנחשף כי בן גביר מעוניין שלא להמשיך את כהונתו של המפכ"ל שבתאי במשטרה, על רקע אי ההסכמות ביניהם - פגישה מכריעה עתידה להתקיים בין השניים | אלה המועמדים המובילים למלא את מקומו של המפכ"ל

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/06/23 09:26 ג בתמוז התשפג

סכנת הדחה: הפגישה המכריעה של המפכ"ל ובן גביר
שבתאי ובן גביר, פגישה ראשונה מזה שבועיים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ומפכ"ל קובי שבתאי צפויים להיפגש היום בשעות הצהריים, כדי לדון בהמשך כהונתו של שבתאי בתפקיד. זוהי פגישה ראשונה של השניים מאז שנחשף כי בן גביר החליט כי המפכ"ל לא ימשיך לכהונה נוספת -  החלטה שהתקבלה כאשר שבתאי שהה בגרמניה כדי לסעוד בן משפחה חולה ומשקפת את יחסיהם העוינים.

במידה ואכן בן גביר יודיע למפכ"ל כי הוא מסיים את תפקידו במשטרה ולא ימשיך לשנה רביעית, ישנם כבר מספר מועמדים לתפקיד המפכ"ל - ועל פי ההערכה בן גביר יבחר מבין כמה ניצבים. ביניהם - ניצב יורם סופר, מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן ומפקד מחוז מרכז ניצב אבי ביטון.

היחסים העכורים בין השניים הגיעו השבוע לשיאם, כאשר שבתאי הורה לדוברות המשטרה שלא לפרסם יותר הודעות משותפות עם דוברות השר, שמרבה לפרסם הודעות לציבור ונמצא כל העת בכותרות. כאמור, הנתק עם השר בן גביר נמשך והשניים לא שוחחו כלל בשבוע וחצי האחרונים, כך על פי הדיווח של משה נוסבאום.

בן גביר והמפכ"ל - כנראה לא ימשיך את כהונתו

בן גביר והמפכ"ל - כנראה לא ימשיך את כהונתו צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

ביקורת בצמרת המשטרה לאחר הריאיון של ניצב יורם סופר 

בצמרת המשטרה נמתחה ביקורת חריפה על ניצב יורם סופר, אחד המועמדים לרשת את שבתאי. בריאיון אמש (ב') התבטא סופר נגד המפגינים והציג יחס נוקשה כלפי המחאות. בציטוטים של המפכ"ל מדיון שנערך במשטרה הוא ביקר את סופר ואמר: "למשטרה מדיניות אחידה והיא לא משתנה. נמשיך כפי שנהגנו עד היום: נאפשר חופש ביטוי כפי שנהוג במדינה דמוקרטית. זכות המחאה עומדת לכולם". ניצב אחר הוסיף: "חנופה זולה ומביכה של ניצב שרוצה להתמנות למפכ"ל ומבקש לרקוד על פי חלילו של השר הממנה".