נתניהו מתייחס לכאוס ביו"ש ורמת הגולן: "אנחנו מדינת חוק"

ראש הממשלה, התייחס להתפרעויות שהתרחשו היום ברמת הגולן ובכפר תורמוס עיא, ומעניק גיבוי מלא למשטרת ישראל בפעולתם להשליט את החוק והסדר| מוקדם יותר פגש את מנהיג העדה הדרוזית השייח' מוואפק טריף

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/06/23 18:28 ב בתמוז התשפג

נתניהו מתייחס לכאוס ביו"ש ורמת הגולן: "אנחנו מדינת חוק"
התפרעיות הדרוזים ברמת הגולן , צילום: דוברות משטרה

יום של התפרעויות: בעקבות הפיגוע הקשה אתמול (ג'), בו נרצחו אלישע אנטמן, הראל מסעוד, נחמן מורדוף ועפר פיירמן הי"ד, קבוצות של פעילי ימין קיצוני פתחו בפרעות בכפרים ערבים, תוך חשש גובר מצד גורמי הביטחון משחזור פרעות חאוורה. בתוך כך, קבוצה של 200 יהודים הציתו מוקדים שונים בתוך הכפר הפלשתיני תורמוסעיא הסמוך לשילה.

רכבים שנשרפו בלובן

רכבים שנשרפו בלובן צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

במהלך האירוע זיהו לוחמי היס"מ שפעלו במקום, ירי שבוצע לעברם וגרם לפיצוץ שסיכן את חייהם. בתגובה ביצע לוחם יס"מ שחש בסכנת חיים ממשית, ירי מדויק לעבר מתפרע החשוד בירי וזוהתה פגיעה. הפצוע פונה מהמקום לטיפול על ידי אמבולנס של הסהר האדום והאירוע בבדיקה.

 

כמו כן, ובהקשר אחר לגמרי, אלפי דרוזים יידו בקבוקי תבערה ואבנים ונקטו באלימות קשה כלפי כוחות המשטרה המאבטחים את עבודות  הקמת הטורבינות ברמת הגולן, במהלך ההתפרעויות דרוזים רבים הגיעו לנקודת המשטרה במסעדה שבגולן וניסו להשתלט עליה. הפרות הסדר כללו יידו אבנים, הצתת גלגלים, ניקוב גלגלים של ניידות משטרה, ואף ירי חי. לדברי המשטרה, חלק מהשוטרים נפצעו מאבנים שהושלכו לעברם. בתגובה, המשטרה הדפה את הקבוצה והרחיקה אותם מהשטח. 

צילום: Gpo government press office

נתניהו: "מדינת ישראל היא מדינת חוק"

ראש הממשלה נתניהו הגיב לכאוס המשתולל ברחבי הארץ ואמר: "יש ימים שבהם צריך לומר את המובן מאליו - מדינת ישראל היא מדינת חוק. אזרחי ישראל כולם מחויבים לכבד את החוק. אנחנו לא נקבל התפרעויות לא ברמת הגולן ולא ביהודה ושומרון. 

ראש הממשלה נתניהו ומנהיגה הרוחני של העדה הדרוזית

ראש הממשלה נתניהו ומנהיגה הרוחני של העדה הדרוזית צילום: חיים צח/ לע"מ

אני נותן גיבוי מלא למשטרת ישראל ולכוחות הביטחון בפעולתם להשליט את החוק והסדר. אנחנו לא נקבל שום קריאת תיגר נגד המשטרה ונגד כוחות הביטחון במקומות הללו ובכל מקום שהוא. אנחנו מדינת חוק".

נתניהו לשייח טריף: "רואה בחומרה ובדאגה את מה שקורה כרגע ברמת הגולן"

מוקדם יותר פגש נתניהו את השייח מוואפק טריף המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית בישראל  יחד עם ראש השב"כ רונן בר, בלשכתו בירושלים. ראש הממשלה נתניהו הביעה את דאגתו מהמצב בגולן, ואמר לטריף: "אני רואה בחומרה ובדאגה את מה שקורה כרגע ברמת הגולן".

התפרעיות הדרוזים ברמת הגולן צילום: דוברות משטרת ישראל