הכפר הוצת בתגובה לפיגוע - פלשתינים תקפו שוטרים

לאחר הלווייתו של נחמן מורדוף הי"ד, קבוצת פעילי ימין קיצוני ירדו לכפר הסמוך לשילה, שם התפתחו מהומות ושריפות | על פי דיווח ראשוני - כוחות צה"ל ניטרלו 2 פלשתינים חשודים שהתקרבו לכניסה ליישוב

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/06/23 16:03 ב בתמוז התשפג

הכפר הוצת בתגובה לפיגוע - פלשתינים תקפו שוטרים
רכבים שנשרפו בלובן, צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

בעקבות הפיגוע הקשה אתמול (ג'), בו נרצחו אלישע אנטמן, הראל מסעוד, נחמן מורדוף ועפר פיירמן הי"ד, קבוצות של פעילי ימין קיצוני פתחו בפרעות בכפרים ערבים, תוך חשש גובר מצד גורמי הביטחון משחזור פרעות חאוורה. בתוך כך, על פי דיווחים קבוצה של 200 יהודים הציתו מוקדים שונים בתוך הכפר הפלשתיני תורמוסעיא הסמוך לשילה.

עשרות פלשתינים תקפו לוחמי יס"מ

המשטרה שלחה אתמול כוחות גדולים לאבטחת לוחמי כיבוי אש שעסקו בטיפול במוקדי שריפה בשטח פתוח בין תורמוסעיא לשילה, שם הם נתקלו בהפרות סדר אלימות מצד עשרות פלשתינים. בשלב מסוים החלו עשרות פלשתינים בהתפרעויות והתקרבו לעבר לוחמי יס"מ ולוחמי כיבוי האש, אירוע שכלל יידוי אבנים וירי זיקוקים בכינון ישיר לעבר הכוחות. 

במהלך האירוע זיהו לוחמי היס"מ שפעלו במקום, ירי שבוצע לעברם וגרם לפיצוץ שסיכן את חייהם. בתגובה ביצע לוחם יס"מ שחש בסכנת חיים ממשית, ירי מדויק לעבר מתפרע החשוד בירי וזוהתה פגיעה. הפצוע פונה מהמקום לטיפול על ידי אמבולנס של הסהר האדום והאירוע בבדיקה.

האירוע החל כאשר לאחר הלווייתו של נחמן מורדוף הי"ד שנרצח בפיגוע בעלי, ירדו מספר אנשים לכפר והחלו בהצתות. זמן מה לאחר מכן הצטרפה אליהם קבוצה נוספת של פעילי ימין קיצוני שעל פי דיווחים פלשתיניים שרפו בתים, שדות, תחנת דלק ורכבים. על פי הערכות גורמי הביטחון, 15 בתים ו- 20 כלי רכב ניזוקו, לא דווח על נפגעים.

צה"ל: "מגנה אירועים חמורים אלו"

מטעם צה"ל נמסר: "אזרחים ישראלים הציתו רכוש של פלשתינים לפני זמן קצר בכפר תורמוסעיא. כוחות הביטחון נכנסו לכפר כדי לכבות את השריפות, למנוע חיכוכים ולאסוף ראיות. האזרחים יצאו מהכפר והמשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע".

עוד נמסר גינוי לאירועים: "צה"ל מגנה אירועים חמורים אלו של הפעלת אלימות והשחתת רכוש. אירועים מסוג זה מונעים מצה"ל וכוחות הביטחון להתמקד במשימתם המרכזית - הגנה על ביטחון אזרחי מדינת ישראל ומניעת טרור".

שלום עכשיו: "כוחות הביטחון נותנים יד להפקרות"

בתנועת שלום עכשיו גינו: "הסרטונים המתקבלים כעת מהכפר תורמוסעיא מעידים כי מתנחלים טרוריסטים מבצעים פוגרום לאור יום בלב הכפר, פוגעים ומציתים את כל העומד לנגד עיניהם". לטענתם: "בלתי נתפס שלפוגרום הגלוי הזה קדמה קריאה המונית ל'הפגנה' בכפר, וכוחות הביטחון נותנים יד להפקרות. הצבא, המשטרה והשב"כ חייבים עוד היום לטפל בטרור היהודי ובמחולליו לפני שנידרדר לאסון".