בצל המהומות בצפון: ראש הממשלה נפגש עם בכיר העדה הדרוזית

על רקע המהומות האלימות של בני העדה הדרוזית שמוחים נגד הקמת הטורבינות בגולן, ראש הממשלה נתניהו נפגש עם מנהיגה הרוחני של העדה בניסיון להרגיע את הרוחות

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/06/23 16:33 ב בתמוז התשפג

בצל המהומות בצפון: ראש הממשלה נפגש עם בכיר העדה הדרוזית
ראש הממשלה נתניהו ומנהיגה הרוחני של העדה הדרוזית, צילום: חיים צח/ לע"מ

בעקבות המהומות האלימות בצפון: ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש כעת (ד') עם המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית בישראל השייח' מוואפק טריף, יחד עם ראש השב"כ רונן בר, בלשכת ראש הממשלה בירושלים. ראש הממשלה נתניהו הביעה את דאגתו מהמצב בגולן, ואמר לטריף: "אני רואה בחומרה ובדאגה את מה שקורה כרגע ברמת הגולן".

המהומות פרצו לאחר שחברת אנרג'יקס החלה לאחרונה בעבודות להקמת טורבינות רוח בצפון רמת הגולן, ובתגובה לכך ביומיים האחרונים אלפי דרוזים ממשיכים ליידות בקבוקי תבערה ואבנים ולנקוט באלימות קשה כלפי כוחות המשטרה המאבטחים את הקמת הטורבינות. באופן חריג, משטרת ישראל המליצה לציבור לא להגיע לאזור רמת הגולן למעט הכפר בוקעאתא, ולנסוע בדרכים חלופיות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש כעת (ד

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש כעת (ד') עם המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית בישראל השייח' מוואפק טריף צילום: חיים צח/ לע"מ

על פי הודעת כוחות הביטחון, דרוזים רבים הגיעו לנקודת המשטרה במסעדה שבגולן וניסו להשתלט עליה. הפרות הסדר כללו יידו אבנים, הצתת גלגלים, ניקוב גלגלים של ניידות משטרה, ואף ירי חי. לדברי המשטרה, חלק מהשוטרים נפצעו מאבנים שהושלכו לעברם. בתגובה, המשטרה הדפה את הקבוצה והרחיקה אותם מהשטח. 

12 פצועים בשל המהומות בכפר

אל בית החולים זיו בצפת הגיעו 12 פצועים מהכפר מסעדה, וחלקם הוכנסו לחדר הטראומה של המרכז הרפואי. פצוע ראש קשה הועבר במסוק לרמב"ם. פצוע קשה נוסף סובל מפגיעת ראש - יועבר לרמב"ם. פצוע קשה עם פגיעת ראש שיועבר במסוק לרמב"ם. פצוע ירי במצב קשה בחדר ניתוח בנוסף, יש 3 פצועים במצב בינוני ופצוע אחד נוסף במצב קל. 4 שוטרים הגיעו למלר"ד המרכז הרפואי כשהם סובלים מפגיעות קלות. וכעת מדווח כי יש 8 שוטרים נוספים שבדרכם לזיו ומצבם ככל הנראה קל. 

העבודות להקמת הטורבינות החלו אתמול, זאת בהתאם להסכמים שנחתמו בעבר בין בעלי הקרקעות לבין החברה ולאחר שהוסדרו התשלומים לבעלי השטחים בעבור החכרת הקרקע. התושבים המקומיים, כאמור, מתנגדים להקמת הטורבינות, אולם מהמשטרה נמסר כי התוכנית בוצעה ללא הפקעה של אף לא מטר אחד מבעלי האדמה. האדמות הנדרשות למיזם הוחכרו מבעליהם למשך 20 שנה, בתמורה למיליוני שקלים. "בעלי האדמה ייהנו מהשבחת הקרקע אותה מבצעת החברה היזמית, והמועצה האזורית תהנה מתשלומי הארנונה של המיזם", כך הסבירו.