סיפורי הנרצחים "אלישע חינך את כולנו להיות כנים ורגישים יותר"

ראש הישיבה התיכונית בני עקיבא בעלי, הרב עובדיה בן משה, מספר על אישיותו המיוחד של אלישע אנטמן הי"ד שנרצח בפיגוע הקטלני ליד היישוב: "רגישות לא חד פעמית אלא ממש דרך חיים"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 21/06/23 14:46 ב בתמוז התשפג

"אלישע חינך את כולנו להיות כנים ורגישים יותר"
צילום: באדיבות המשפחה

אלישע אנטמן, בן 18 משכונת "נווה שהם" בעלי, נרצח אתמול (ג') בפיגוע הקטלני בתחנת הדלק שליד היישוב. אלישע סיים השבוע את לימודיו בישיבת בני עקיבא בעלי, תכנן ללמוד בשנה הבאה בישיבת ההסדר "נווה דקלים" שבאשדוד ובהמשך להתגייס לשירות משמועתי ביחידת עוקץ. בשיחה עם "חדשות כיפה", מספר הרב עובדיה בן משה, ראש הישיבה התיכונית בה למד אלישע, על אישיותו המיוחדת ועל ההתמודדות של קהילת הישיבה עם האבדן הכבד.

"רגישות לא חד פעמית אלא ממש דרך חיים"

"אי אפשר שלא להתאהב במאור פנים ובמבט החודר של אלישע", פתח הרב, "הוא היה ממש רגיש והצליח לחדור ללבבות של כולם. הייתה לו רגישות מופלאה לצרכים של החברים סביבו. עשרות רבות של תלמידים זכו לליווי אישי שלו כשהם נקלטו בישיבה, הוא היה כמו אבא ואמא בשבילם. אשתי ואני לא נשכח איך כל פעם שהוא היה תורן מטבח בשבת, הוא היה מגיע אלינו לשולחן לוודא שקיבלנו הכל. רגישות שהיא לא חד פעמית אלא ממש דרך חיים".

קברו הטרי של אלישע הי"ד |

קברו הטרי של אלישע הי"ד | צילום: דוברות מועצה אזורית בנימין

לדבריו, רגישותו של אלישע באה לידי ביטוי גם מחוץ לכתלי הישיבה. "אלישע היה מגיע לשמח בבתי חולים, התנדב לעזור לחקלאים באזור, תמיד הוא היה בעשייה מסביב לשעון. הוא היה גם בן בכור והיה לו יחס חם ואוהב להוריו ולמשפחתו. הוא לימד את כולנו שכוחו של האדם זה להיות רגיש לזולתו, המבחנים הגדולים הם במעשים הקטנים".

"נמשיך את מה שאלישע חינך את כולנו להיות אמיתיים, כנים ורגישים יותר"

הרב בן משה שיתף בהתמודדות של בני הישיבה עם האבדן הכבד. "חינוך נוגע גם במקומות כואבים ומורכבים ודווקא שם מתגלה כוחה של קהילה. מדובר במחזור ב' שהוא מהמחזורים שהקימו איתנו את הישיבה שהוקמה לפני כחמש שנים וכיום ישנם כארבע מאות תלמידים מכל רחבי הארץ. אנחנו רוצים למנף את האירוע הזה ולהבין שאנחנו פה כדי להישאר. הישיבה ממוקמת מטרים בודדים ממקום הפיגוע והיום אנחנו מבינים כמה אנחנו צריכים להשריש ולחזק את האחיזה של הישיבה ושל כל קהילת התיישבות בארץ. נמשיך את מה שאלישע חינך את כולנו, להיות אמיתיים, כנים ורגישים יותר".