שריפות, זיקוקים וידויי אבנים: הפרות סדר אלימות נגד הקמת טורבינות בגולן

בני העדה הדרוזית מרמת הגולן יצאו היום להפגין נגד תחילת בניית טורבינות רוח באזור. ההפגנה התפתחה להפרות סדר אלימות | במשטרה קראה למנהיגי העדה "להביא להרגעת הרוחות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/06/23 16:05 א בתמוז התשפג

שריפות, זיקוקים וידויי אבנים: הפרות סדר אלימות נגד הקמת טורבינות בגולן
הפרות סדר של תושבים דרוזים בגולן, צילום: דוברות המשטרה

חברת אנרג'יקס החלה היום (ג') בעבודות להקמת טורבינות בצפון רמת הגולן, בהתאם להסכמים שנחתמו בעבר בין בעלי הקרקעות לבין החברה ולאחר שהוסדרו התשלומים לבעלי השטחים בעבור החכרת הקרקע.

למרות זאת, יש עדיין קבוצה של דרוזים מקומיים שמתנגדים לעבודות. בתוך כך הגיעו עשרות תושבים והפרו את הסדר תוך כדי שהם מיידים אבנים, יורים זיקוקים וגורמים לשרפות במקום. כוחות משטרה שנמצאים במקום נאלצו להשתמש באמצעים לפיזור ההמון, ובשלב זה לאחר הידברות עם המנהיגים הם החלו לעזוב את המקום. 

המשטרה קוראת למנהיגי העדה לרסן את "ההתנהגות הבריונית והאלימה"

מהמשטרה נמסר כי, "בני העדה הדרוזית נמצאים בלב החברה הישראלית בתפקידי מפתח ומהווים לאורך השנים דוגמא ומופת לקיום הדמוקרטיה ושמירה על החוק. על כן על מנהגי העדה לקבל על עצמם את קיום ההליך החוקי שנעשה בפרויקט הטורבינות ולהביא להרגעת הרוחות".
 
עוד נטען, כי התוכנית להקמת טורבינות הרוח ברמת הגולן בוצעה ללא הפקעה של אף לא מטר אחד מבעלי האדמה. האדמות הנדרשות למיזם הוחכרו מבעליהם למשך 20 שנה, בתמורה למיליוני שקלים. "בעלי האדמה ייהנו מהשבחת הקרקע אותה מבצעת החברה היזמית, והמועצה האזורית תהנה מתשלומי הארנונה של המיזם", הסבירה המשטרה.

בשל כך, משטרת ישראל קוראת למנהיגים הפורמלים והבלתי פורמלים לרסן ולפעול למניעת התנהגות בריונית ואלימה, אירועים אלה עלולים להביא לפגיעות בנפש. "משטרת ישראל לא תאפשר זאת ותדאג למיצוי הדין עם הפורעים", הובהר.