משרד הביטחון ואנרג'יקס הודיעו: 41 טורבינות רוח יוקמו ברמת הגולן

משרד הביטחון וחברת האנרגיה הירוקה אנרג'יקס חתמו על הסכם ראשון, שיאפשר הקמה של עד 41 טורבינות גדולות לייצור חשמל מאנרגיית רוח בצפון רמת הגולן

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 28/12/21 13:13 כד בטבת התשפב

משרד הביטחון ואנרג'יקס הודיעו: 41 טורבינות רוח יוקמו ברמת הגולן
הדמיית הטורבינות בצפון רמת הגולן, צילום: חברת אנרג'יקס ומשרד הביטחון

אבן דרך משמעותית נוספת במהלך הלאומי לייצור חשמל מאנרגיות רוח: היום (ג') הודיע משרד הביטחון כי מנכ"ל המשרד אמיר אשל, חתם על הסכם שיאפשר הקמת טורבינות רוח בצפון רמת הגולן, תוך שמירה על צרכי הביטחון של מדינת ישראל.

ההסכם נחתם עם חברת אר"ן (אנרגיית רוח נקיה), חברת בת של אנרג'יקס. ההסכם כולל הקמת חוות רוח של עד 41 טורבינות רוח בגובה של עד 200 מטרים כל אחת, הטורבינות הגדולות והמתקדמות שיוקמו בישראל. הקמת הפרויקט תאפשר הספקת חשמל ירוק ונקי לעשרות אלפי משקי בית בישראל.

מנכ"ל משרד הביטחון אמיר אשל אמר כי, "קידום מיזמי אנרגיה ירוקה הן יעד לאומי גם עבור מערכת הביטחון. לקחנו סיכונים מחושבים, מתוך ראייה מאפשרת וגם השקענו בפיתוח פתרונות טכנולוגיים שיאפשרו לטורבינות לפעול בצוותא עם צה"ל. ההסכם שנחתם מאזן בין כלל הצרכים והוא עוד דוגמא לנכונות שלנו לחזק את הביטחון, גם באמצעות חיזוק הכלכלה והחברה". 

יוקמו 41 טורבינות רוח

יוקמו 41 טורבינות רוח צילום: חברת אנרג'יקס ומשרד הביטחון

מנכ"ל אנרג'יקס אנרגיות מתחדשות, אסא (אסי) לוינגר בירך על המהלך: "חתימת ההסכם עם משרד הביטחון מהווה אבן דרך משמעותית לקראת קבלת היתר בניה להקמת פרויקט אר"ן. אנו מודים למשרד הביטחון על שיתוף הפעולה ושמחים לקחת חלק במאמץ הלאומי לעמידה ביעדי ייצור החשמל מאנרגיה מתחדשת".

ההסכם נחתם בהובלת ד"ר יובל כנען, ראש חטיבת הנכסים ביחידת מתוו"ה שבאגף אמון (מבצעים, לוגיסטיקה ונכסים), בתיאום עם משרד האנרגיה ורשות החשמל. החווה תוקם בהתאם לסיכום הבינמשרדי משנת 2019, שאפשר את פריצת הדרך להקמת חוות לייצור חשמל מאנרגיית רוח, תוך שמירה על צרכי הביטחון.