בחירות לרבנות הראשית

הישג לדרעי: חוק דחיית הבחירות לרבנות הראשית מתקדם

לאחר שבג"ץ אישר את בקשתו של שר הדתות, מיכאל מלכיאלי, לדחות את הבחירות בחצי שנה, חוק דחיית הבחירות לרבנות הראשית עלה לסדר היום של וועדת שרים לחקיקה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי 15/06/23 11:58 כו בסיון התשפג

הישג לדרעי: חוק דחיית הבחירות לרבנות הראשית מתקדם
אריה דרעי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90     

הבחירות לרבנות הראשית שהיו אמורות להתקיים במהלך חודש אוגוסט הקרוב נדחו לאחר שבג"ץ אישר ביום שני האחרון את בקשתם של שר הדתות, מיכאל מלכיאלי, מפלגת ש"ס ונציגות בתי הכנסת הציוניים לדחות את הבחירות בחצי שנה בשל הסמיכות לבחירות לרשויות המקומיות. בתוך כך, חוק דחיית הבחירות לרבנות הראשית עלה היום (ה') לסדר היום של וועדת שרים לחקיקה, כך על פי פרסום של "חדשות כיפה".

סיבה נוספת לבקשת דחייה של השר מלכיאלי היא שבמפלגתו טרם הכריעו מי יהיה המועמד שלהם לתפקיד הראשון לציון. שני השמות שעלו הם הרב דוד יוסף, אחיו של הראשון לציון הנוכחי, והרב יהודה דרעי, רבה של העיר באר שבע ואחיו של יו"ר ש"ס, אריה דרעי.

צילום: Flash90

סמוטריץ' נחוש: "הרב כהנא יהיה הרב הראשי הבא של מדינת ישראל"

כזכור, לאחר שבג"ץ אישר את דחיית הבחירות לרבנות הראשית בחצי שנה, קבע שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' כי הדבר לא ישנה את זהות מועמד הציונות הדתית לתפקיד וכי הרב מאיר כהנא שנבחר בוועדת הרב אריאל, יהיה הרב הראשי האשכנזי הבא. "אף אחד, ואני אומר את זה בצורה הכי חד משמעית, לא יקבע לציונות הדתית מי יהיה המועמד שלה", אמר סמוטריץ' בישיבת הסיעה שהתקיימה ביום שני האחרון.

סמוטריץ

סמוטריץ', קרב עם האחים מרציאנו צילום: Revkin Fenton/Flash90