נתניהו מאשים את לפיד וגנץ: "מחפשים כל דרך כדי לפוצץ את השיחות"

בעקבות הצהרתם של יאיר לפיד ובני גנץ על הקפאת השיחות בבית הנשיא, ראש הממשלה, בנימין נתניהו האשים אותם כי הם לא מעוניינים בהידברות: "לא רוצים משא ומתן אמיתי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/06/23 20:18 כה בסיון התשפג

נתניהו מאשים את לפיד וגנץ: "מחפשים כל דרך כדי לפוצץ את השיחות"
נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר ההישג של האופוזיציה בבחירות לוועדה למינוי שופטים, יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי ,בני גנץ, מסרו הערב (ד') הצהרה בה הכריזו כי הם מקפיאים את השיחות בבית הנשיא כל עוד הוועדה למינוי שופטים לא תוקם. בתוך כך, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב להכרזתם והאשים אותם כי כי הם לא מעוניינים בהידברות.

"גנץ ולפיד לא רוצים משא ומתן אמיתי"

"היום התברר סופית כי גנץ ולפיד חיפשו כל דרך לפוצץ את השיחות", פתח נתניהו את דבריו, "לפני שלושה חודשים הם אמרו שאם רק נעשה פסק זמן בחקיקה הם ייכנסו להידברות. עשינו פסק זמן, אבל הם לא נכנסו להידברות אמתית. הם דחו כל הצעה אפילו המינימאלית ביותר שהנציגים שלנו הביאו בבית הנשיא".

נתניהו האשים כי למרות היבחרה של נציגתם בוועדה למינוי שופטים, לפיד וגנץ בוחרים לפוצץ את השיחות. "והיום הם עשו דבר חדש. אתמול הם אמרו שאם לא תיבחר נציגה שלהם בוועדה למינוי שופטים הם יפוצצו את השיחות. אבל נבחרה נציגה שלהם ובכל זאת הם פוצצו את השיחות. אז גנץ ולפיד לא רוצים משא ומתן אמיתי. אני מבטיח לכם אזרחי ישראל שבניגוד להם, אנחנו נפעל באחריות למען המדינה שלנו".

חברי הכנסת גנץ ולפיד |

חברי הכנסת גנץ ולפיד | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"אין וועדה – אין שיחות"

כאמור, לפיד טען כי נתניהו אינו מעוניין בהידברות עם האופוזיציה והכריז כי כל עוד הוועדה לא תוקם, השיחות בבית הנשיא יוקפאו. "נתניהו מנע היום את הקמתה, ושם קץ להעמדת הפנים שפניו להידברות. נתניהו פעם היה רמאי וחזק, עכשיו הוא רמאי וחלש. הוועדה לא הוקמה, האיום על הדמוקרטיה לא הוסר. נתניהו ידע בדיוק את ההשלכות. הן הובהרו לו בידי הנשיא וגם בידינו. בלי וועדה לבחירת שופטים, לא נגיע לבית הנשיא. אין וועדה – אין שיחות. נתניהו התחייב בפני הנשיא, אבל אז קרס תחת הלחץ של שותפיו. הוא הפסיד בהצבעה כי אפילו בקואליציה שלו יש אנשים הגונים שהדמוקרטיה חשובה להם והחליטו לשים קץ לשקרים".