גנץ ולפיד: "נפרוש מהשיחות"

באופוזיציה מגיבים להחלטת נתניהו לדחות בחודש את הוועדה לבחירת שופטים. במחנה הממלכתי מכנסים את צוות המשא ומתן. גנץ: "מי שיעשה תרגילים פוליטיים בבחירות לוועדה לבחירת שופטים, יפגע במדינת ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/06/23 12:40 כה בסיון התשפג

גנץ ולפיד: "נפרוש מהשיחות"
גנץ, ישתף פעולה עם הקואליציה?, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר החלטת נתניהו על פרישת כל מועמדי הקואליציה מהמועמדות לוועדה לבחירת שופטים ודחיית הבחירות בחודש, באופוזיציה מגיבים בתקיפות. במחנה הממלכתי מכנסים את צוות המשא ומתן להתייעצויות ואומרים כי אם הבחירות יידחו, הם יפרשו מהשיחות בבית הנשיא.

גנץ שוחח עם הנשיא

"יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ שוחח עם נשיא המדינה יצחק הרצוג והודיע לו כי במידה והקואליציה תפר את הסיכומים בנוגע לבחירת נציג אופוזיציה לוועדה לבחירת שופטים, המשמעות תהיה הפסקת השיחות בבית הנשיא" מסרו במפלגה.

נתניהו וגוטליב, ראש בראש

נתניהו וגוטליב, כאוס. צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב

מהמחנה הממלכתי נמסר בנוסף כי "מי שיעשה תרגילים פוליטיים בבחירות לוועדה לבחירת שופטים, יפגע במדינת ישראל ובאזרחי ישראל. הוועדה צריכה לקום היום, עם נציגת אופוזיציה. אם הקואליציה תסכל היום את הבחירה לוועדה לבחירת שופטים לא נשב לשיחות בבית הנשיא. כל מי שחפץ בשמירה על הדמוקרטיה, ביציבות ובהמשך השיח והגעה להסכמות צריך לנהוג היום באחריות ולאפשר את הקמת הוועדה לבחירת שופטים לפי הנוהג".

לפיד: "נתניהו איבד שליטה על ממשלתו"

גם יו"ר האופוזיציה לפיד הגיב לדברים: "נתניהו איבד שליטה על ממשלתו והוא שבוי בידי הקיצונים. הוא מרסק את הדמוקרטיה הישראלית, את הכלכלה, את הביטחון ואת אחדות העם, הפר את התחייבותו לנשיא וגורם לסיום השיחות".

נתניהו, עדיין אין הכרעה.

נתניהו, דרמה בכנסת. צילום: Yonatan Sindel/Flash90     

ראשי הקואליציה: "להפסיק להציב אולטימטומים"

בהודעה שפרסמה הקואליציה נכתב: "ראשי הקואליציה קוראים לאופוזיציה להפסיק להציב אולטימטומים ולהפסיק להמציא תירוצים כדי לפוצץ את השיחות. אחרי 3 חודשים של סירוב עיקש מצד האופוזיציה לכל הצעה שהובאה על ידי נציגי הקואליציה, כולל הצעות שהועברו בימים האחרונים ולא זכו כלל למענה, ראשי הקואליציה קוראים לאופוזיציה להמשיך בשיחות ולהגיע להסכמות ללא דיחוי".