ביקורת משרד הדתות דרשה - שיעורו של ראש הישיבה הופסק

השיעור הכללי של ראש ישיבת הר עציון הופסק למשך חצי שעה בעקבות ביקורת של משרד הדתות, כאשר המבקרים עמדו על דעתם שיש לבצע את הביקורת באותו רגע. הפעם הקודמת בה הופסק השיעור: בזמן אזעקה במלחמת המפרץ | הביקורת עברה בהצלחה

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/06/23 14:01 כה בסיון התשפג

ביקורת משרד הדתות דרשה - שיעורו של ראש הישיבה הופסק
הרב משה ליכטנשטיין, נאלצו להפסיק את השיעור, צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

תלמידי ישיבת הר עציון הופתעו אתמול (ג') במהלך השיעור הכללי של ראש הישיבה הרב משה ליכטנשטיין, כאשר ביקורת של משרד הדתות הגיעה לישיבה ודרשה לעצור את השיעור על מנת לקיים את הביקורת. בתיעוד הרגע שעלה לעמוד הפייסבוק של הישיבה, נראה הרב ליכטנשטיין פונה לתלמידיו ושואל: "מה אתם אומרים?". בסופו של דבר יצא השיעור להפסקה של חצי שעה על מנת לבצע את הביקורת, היא אגב עברה בהצלחה.

מאז מלחמת המפרץ

"אתמול, במהלך השיעור הכללי" נכתב בפוסט שפרסמה הישיבה, "הגיעה ביקורת משרד הדתות. המבקרים עמדו על דעתם שיש לבצע את הביקורת באותו רגע, וכך לראשונה בהיסטוריה השיעור הכללי הופסק ויצא להפסקה של חצי שעה". בישיבה הוסיפו כי "זקני הישיבה מספרים שהפעם האחרונה שתופעה מסוג זה אירעה הייתה כאשר במלחמת המפרץ נשמעה אזעקה בזמן תפילת ליל שבת שבה השתתף מורנו הרב עמיטל זצ"ל".

ישיבת הר עציון

ישיבת הר עציון. צילום: Gershon Elinson/Flash90

הרב מדן נפרד: "לא ראיתי אותך שעה אחת מתבטל"

בשבוע שעבר התקיים אירוע פרידה מרגש לרגל יציאתו של מוחמד שייח', ותיק עובדי הישיבה,  לגמלאות. מוחמד החל את עבודתו בצוות הישיבה לפני 45 שנים, ודורות של תלמידים זכו ליהנות מפירות עמלו בצוות האחזקה, ממסירותו וממאור פניו.

הרב מידן ומוחמד

הרב מידן ומוחמד צילום: שירה בורשטין, ישיבת הר עציון

במהלך האירוע, אמר ראש הישיבה הרב יעקב מדן: "הרמב"ם בסוף הלכות שכירות מלמד אותנו על יעקב אבינו, שאומר 'אתנה ידעתן כי בכל כוחי עבדתי את אביכן'. המוסר הכי גדול שאני לומדים ממך מוחמד, הוא מוסר העבודה. נער הייתי גם זקנתי בישיבה הזאת, ולא ראיתי אותך שעה אחת מתבטל".