"הדבר הכי מרשים במוחמד הוא עבודת ה' שלו": ישיבת הגוש נפרדה מהעובד הוותיק

ישיבת הר עציון נפרדה מאיש צוות האחזקה, מוחמד שייח', אחרי כמעט יובל של עבודה | ראשי הישיבה נפרדו: "אמרתי לפני 30 שנה לאשתי, 'אם מוחמד לא היה אחראי על תחזוקת הישיבה, היינו עושים אותו משגיח'"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 08/06/23 15:49 יט בסיון התשפג

"הדבר הכי מרשים במוחמד הוא עבודת ה' שלו": ישיבת הגוש נפרדה מהעובד הוותיק
הרב מדן ומוחמד, צילום: שירה בורשטין, ישיבת הר עציון

פרידה מרגשת בישיבת "הר עציון".  היום (ה') התקיים אירוע פרידה מרגש לרגל יציאתו של מוחמד שייח', ותיק עובדי הישיבה, לגמלאות. מוחמד החל את עבודתו בצוות הישיבה לפני 45 שנים, ודורות של תלמידים זכו ליהנות מפירות עמלו בצוות האחזקה, ממסירותו וממאור פניו.

הרב מדן נפרד: "לא ראיתי אותך שעה אחת מתבטל"

במהלך האירוע, אמר ראש הישיבה הרב יעקב מדן: "הרמב"ם בסוף הלכות שכירות מלמד אותנו על יעקב אבינו, שאומר 'אתנה ידעתן כי בכל כוחי עבדתי את אביכן'. המוסר הכי גדול שאני לומדים ממך מוחמד, הוא מוסר העבודה. נער הייתי גם זקנתי בישיבה הזאת, ולא ראיתי אותך שעה אחת מתבטל".

מוחמד באירוע

מוחמד באירוע | צילום: שירה בורשטין, ישיבת הר עציון

אירוע הפרידה למוחמד

אירוע הפרידה ממוחמד | צילום: שירה בורשטין, ישיבת הר עציון

ראש הישיבה הרב משה ליכטנשטיין הוסיף כי "הדבר הכי מרשים במוחמד הוא עבודת ה' שלו. היו לנו כמה שיחות על יראת שמיים. אמרתי לפני 30 שנה לאשתי, 'אם מוחמד לא היה אחראי על תחזוקת הישיבה, היינו עושים אותו משגיח'. אמרת לי פעם שזו זכות לעבוד בישיבה, כי שנינו עובדי ה' ויראי שמיים. עבורנו זו הייתה זכות, ואני מקווה שגם עבורך".

מוחמד נפרד - ונוסע למכה

את דברי הברכה חתם הרב שלמה ברין, שאמר כי "יש לך ידי זהב, אין תקלה שמוחמד לא יכול לתקן. אבל יותר מידי זהב יש לך לב זהב. תבונת הכפיים שלך באה מן הלב". את האירוע חתם מוחמד, שהודה ובירך את המברכים, ולקראת נסיעתו למכה - ביקש סליחה ומחילה אם פגע במישהו.